کد خبر: ۸۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 29 August 2015

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کرج تشنه است، گفت: انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران خسارات جبران ناپذیری را به اکوسیستم منطقه وارد می‌کند.

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بحران کم آبی یکی از معضلاتی است که امروز تمام کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

وی مدیریت این مهم را از سوی مردم و مسئولان مهم ارزیابی کرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های ضروری در این زمینه صورت گیرد چرا که در صورت عدم برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت درست در آینده نه چندان دور با بحران جدی‌تری مواجه خواهیم شد که رفع و از بین بردن آن بحران به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در صورت انتقال آب سد امیرکبیر به تهران منطقه بکر جاده چالوس به خطر می‌افتد خاطرنشان کرد: هم اکنون توجه وزارت نیرو بر این انتقال است اما برای این انتقال باید تمام جوانب در نظر گرفته شود چرا که با این اقدام طبیعت بکر منطقه چالوس از بین می‌رود.

دادگو بیان داشت: البته از این که آب مورد نیاز شهروندان تهران تأمین گردد مخالفتی وجود ندارد اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان، حیات رودخانه کرج و طبیعت بکر جاده چالوس تا شعاع چندین کیلومتری دچار مرگ و نابودی خواهد شد و خسارت‌های جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد می‌آید.

*جاده چالوس یکی از قطب‌های گردشگری کشور است

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جاده چالوس یکی از قطب‌های گردشگری کشور است افزود: توجه به این منطقه و تأمین نیازهای آن به عنوان یک قطب گردشگری کشور بسیار اهمیت دارد.

دادگو ادامه داد: منطقه گردشگری چالوس علاوه بر بکر بودن و جذب گردشگر یکی از مناطقی است که می‌تواند در توسعه اقتصادی تأثیرات بسیار مهمی را داشته باشد اما احداث تونل انتقال آب دغدغه‌ای بسیار اساسی را برای مسئولان ایجاد کرده است که لازم است تدابیر اساسی برای توقف این مهم اندیشیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار