فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان درباره دوپینگ‌های سریالی رکابزنان، روزه سکوت گرفته است.
کد خبر: ۸۴۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 12 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: طی سال‌های اخیر، دوپینگ در رشته دوچرخه سواری ایران تبدیل به یک معضل شده است. آخرین فرد دوپینگی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی مهدی سهرابی کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان است.

روزه سکوت فدراسیون دوچرخه سواری از گاف‌های دوپینگی

البته نتاقض‌هایی در پرونده سهرابی وجود دارد که در سایت فدراسیون جهانی هم منتشر شده است. سهرابی در تمام دورانی که در اردو‌های تیم ملی حضور داشته است اطلاعاتی را درباره موقعیت اردو‌های تیم ملی و رکابزنان دوپینگی احتمالی یا قطعی را با ایمیل همسرش به فدراسیون جهانی دوچرخه سواری گزارش داده است.

سال ۲۰۱۸ سازمان مبارزه با دوپینگ به طور ناگهانی به اردوی تیم ملی در کیش مراجعه کرد و از رکابزنان حاضر در اردو تست دوپینگ گرفت. مهدی سهرابی موقعیت اردوی تیم ملی دوچرخه سواری را به فدراسیون جهانی گزارش داده بود. طبق شنیده‌ها، یکی از رکابزنان آقایان از اردوی تیم ملی متواری و حاضر به تست دادن دوپینگ نمی‌شود. همچنین تست مهدی سهرابی ملی پوش با سابقه دوچرخه سواری کشورمان نیز در این اردو گرفته و در نهایت مثبت اعلام شد.

روزه سکوت فدراسیون دوچرخه سواری از گاف‌های دوپینگی

سهرابی به مدت ۴ سال از هر گونه فعالیت حرفه‌ای ورزش محروم و تمام امتیازات جهانی او  از سال ۲۰۱۸ از امتیازاتش کسر شده است. سهرابی در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که عده‌ای در ایران اطلاعات غلطی در مورد دوپینگ به فدراسیون جهانی می‌دهند. این اطلاعات غلط باعث بد بینی فدراسیون جهانی به دوچرخه سواری ایران شده است.

شواهد موجود در سایت فدراسیون جهانی نشان می‌دهد که سهرابی، خود یکی از نفراتی بوده است که گزارشاتی را درباره دوپینگ به فدراسیون جهانی می‌داده است. البته این رکابزن با سابقه در نامه‌های خود معترض شده است که طی سال‌های اخیر اطلاعات خوبی را در اختیار فدراسیون جهانی گذاشته و نباید تستش مثبت اعلام می‌شده است.

روزه سکوت فدراسیون دوچرخه سواری از گاف‌های دوپینگی

دوپینگ های سریالی، احتمال تعلیق دوچرخه سواری را افزایش می دهد

مسئله دوپینگ در فدراسیون دوچرخه سواری به این جا ختم نمی‌شود، کافی است کمی به عقب بازگردیم. در اواخر پاییز و اوایل زمستان تیم ملی جاده کشورمان در کمپ تیم‌های ملی در اردو بودند که به یکباره تمرینات آن‌ها تعطیل شد. فدراسیون تعطیلی اردو را آلودگی هوا اعلام و تلاش کرد به حواشی خاتمه بدهد. دقیقا همزمان با روز تعطیلی اردوی تیم ملی دوچرخه سواری، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ برای گرفتن تست دوپینگ به اردوی تیم ملی مراجعه کرد. طبق شنیده‌ها یکی از ملی پوشان مدال آور به طور ناگهانی اردوی تیم ملی را ترک کرده است و زمانی که با  او تماس گرفته شد از دسترس خارج بود. هنوز هم مشخص نشده است که آیا از این رکابزن متواری تست دوپینگ گرفته شده است یا خیر.

اینکه چرا فدراسیون طی این مدت سکوت کرده است و درباره دوپینگ‌ها و افراد متواری شفاف سازی نمی‌کند جای سوال دارد.

در این مدت فدراسیون ۲ بار از سوی فدراسیون جهانی احضار شده، اما تاکنون درباره جزئیات این جلسات توضیحی از سوی فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نشده است. دوپینگ‌های سریالی و سکوت فدراسیون فقط احتمال تعلیق دوچرخه سواری ایران را در پی دارد، پس بهتر است مسئولان قبل از رخ دادن اتفاقی تلخ برای دوچرخه سواری، دست به اقدامات درستی بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار