محمد ناظم رضوی:
به گزارش تابناک سمنان: محمد ناظم رضوی شهردار سمنان با بیان اینکه عملیات بهسازی باغ تاریخی مسجد جامع این شهر در دست اجرا است، گفت: این طرح در زمینه جداره‌سازی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 07 May 2020

مسجد جامع سمنان

شهردار سمنان ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه جداره‌سازی باغ مسجد جامع سمنان به مثابه یکی از بناهای تاریخی و زیبای شهر سمنان از سوی شهرداری در حال انجام است، بیان کرد: این کار تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی کار به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه سابقاً قسمتی از دیوار قدیمی که کاملاً مسدود شده بود و هیچ روزنه‌ای برای رؤیت عظمت ایوان و باغ مسجد نداشت، گفت: با همکاری هیأت امنا مسجد دیوارچینی مشبک انجام شده و در قسمتی از طرح، کتیبه‌ای نیز نصب می‌شود که در آن تاریخچه باغ و مسجد عنوان و سال اجرا در این کتیبه حک خواهد شد.

محمد ناظم رضوی با بیان اینکه اجرای این پروژه به شکل دیوار مشبک به الگوی سنتی و بومی شهر سمنان و با هدف مرمت و بازپیرایی جداره‌سازی ضلع شرقی مسجد جامع انجام‌شده است، بیان کرد: این طرح به روئیت‌پذیری بیشتر باغ تاریخی مسجد که یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین مساجد کشور است، منجر خواهد شد.

ناظم رضوی بیان کرد: مسجد جامع سمنان، تنها مسجدی در میان مساجد جامع ایران است که در مقابل محراب آن باغ زیبایی وجود دارد و همین درختان باعث وزش نسیمی خنک در شبستان‌های غربی مسجد می‌شود.

وی افزود: همچنین این باغ زیبا در سال ۱۳۴۹ هجری قمری توسط مرحوم حاج ملأ عبدالعلی الهی وقف و از امتیازات فاخر این باغ، مسیر سنتی آبیاری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار