رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: دانشگاه پیام نور آمادگی برگزاری تمام جلسات دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه را به صورت الکترونیکی دارد.
کد خبر: ۸۴۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 22 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  بهمن سعیدی پور در نشست خبری که صبح امروزدر جمع اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن اشاره به تشکیل جلسه ویدیو کنفرانس با ریاست دانشگاه پیام نور مبنی بر اختیار دانشگاه ها بر تعطیل کردن آموزش حضوری اظهار داشت: از روزهای نخست احتمال شیوع کرونا در استان کرمانشاه کلیه کلاس های دانشگاه پیام نور استان پیش از عیدنوروز تعطیل شد.و برای تدریس دروس آموزش های مجازی، الکترونیکی و ترکیبی در دسترس است. 

رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور آموزش الکترونیک به جای آموزش بر بستر مجازی انتخاب شده است بیان کرد: آموزش ترکیبی(BL) بسیار هزینه بر بوده و آموزش الکترونیکی بر بستر LMS باپشتیبانی از دانشگاه پیام نور استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام در مرکز کرمانشاه با تهیه سرور های جدید و قدیم دانشگاه که برای فعالیت های دیگر از قبل استفاده می شد مورد استفاده قرار گرفت. آموزش بر بستر LMS بر پایه تعامل دانشجویان با استاد بوده که هردو گروه راس ساعت سرکلاس حاضر شوند.

سعیدی پور با بیان اینکه درابتدا سرور مرکز تهران آمادگی پذیرش ۱۲ هزار نفر در سایت به صورت همزمان در هرکلاس را داشته، افزود: استان کرمانشاه با فراهم سازی سرورهای گوناگون توانایی برگزاری کلاس در هرتایم با ورود سه هزار نفر را داشته که باتوجه به تعداد دانشجویان فعلی درهرتایم ۱۵۰۰ دانشجو در هرسه استان آموزش می بینند که این سرورها در مرکز کرمانشاه قراردارد و به صورت کاملا بومی و علت کاهش پذیرش دانشجو درهرتایم بالابودن هزینه اینترنت است. کلاس های الکترونیک براساس LMS از ۸ صبح تا ۸ شب دایر بوده و سرور از نظر تعداد پذیرش دانشجو می تواند ارتقا یابد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ضرورت نظارت بر آموزش الکترونیک گفت: ۱۴ نفر رییس مراکز پیام نور به همراه معاونین و تمامی مدیران گروه های علمی برای استفاده از بستر الکترونیک آموزش داده شده که برای نظارت هرچه بیشتر ریاست دانشگاه پیام نور استان به همراه معاون در همه کلاس ها حضور پیدا می کنند.که درصورت بروز هرگونه خطا در ورود به سامانهLMS و خرابی ها دانشجویان می توانند به دو آیدی تلگرام موجود در سایت برای هر مرکز واحد رجوع کرده تا مشکل به سرعت برطرف شود.

رییس دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاملا جعلی است خاطرنشان کرد: طرح فراگیر صرفا از طریق سایت سنجش و سایت مرکزی دانشگاه پیام نور قابل انجام است و متقاضیان مواظب باشند مورد کلاهبرداری قرار نگیرند. همچنین دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه توانایی برگزاری تمامی جلسات دستگاه های اجرایی استان را به صورت الکترونیکی دارد.

 
 سعیدی پور در پایان با بیان اینکه ضبط کلاس ها به دلیل افزایش سه برابری مصرف اینترنت برای دانشجویان انجام نمی شود افزود: درگذشته ۱۰ درصد امتحانات کشوری و ۲۰ درصد آزمون های استانی به صورت آنلاین برگزار می شد. برگزاری امتحانات پایان ترم بنابر دستور ستادملی مبارزه با کرونا خواهد بود اما هم اکنون آزمون های میان ترم برگزار می شود.لازم به ذکر است که برگزاری هرگونه آزمون می تواند هم به صورت آنلاین و هم آفلاین باشد؛ ورود به سامانه LMS می تواند از طریق تلفن همراه و ویندوز انجام می گیرد. همچنین بالاترین حضور دانشجویان درکلاس ها در دوتایم متوالی ۳۲۵ نفر ثبت شده که حضور دانشجویان در کلاس های الکترونیک و حضوری در دانشگاه پیام نور اجباری نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار