فرمانده انتظامی استان از انهدام یک باند کلاهبرداری در شهرستان گیلانغرب خبر داد که اعضای آن به بهانه واریز یارانه بیماری کرونا، مبلغ یک میلیارد ریال از حساب ۸ شهروند به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند.
کد خبر: ۸۴۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چند تن از شهروندان گیلانغربی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد 5 عضو یک باند حرفه ای پس از شناسایی طعمه های خود به آنها اعلام می کردند که قرار است مبلغی پول به عنوان یارانه بیماری کرونا و یا سبد کالا به حساب آنها واریز شود.

سردار جاویدان تصریح کرد: اعضای این باند در ادامه از افراد می خواستند با مراجعه به عابربانک، شماره ای مخصوص که همان شماره کارت خودشان بود و پس از آن یک کد چند رقمی که در واقع مبلغ مورد نظرشان بود را وارد کنند تا مبلغ یارانه بیماری کرونا یا سبد کالا به حسابشان واریز شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: افراد کلاهبردار برای رد گم کردن و اینکه به آنها شک نشود به طعمه های خود اعلام می کردند تعدادی شماره صفر را قبل از کد اصلی وارد کنند و سپس کلید ثبت را فشار دهند و پس از این کار مبلغ مورد نظر به حساب اشخاص کلاهبردار واریز می شد.

وی ادامه داد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد اعضای باند در مدت زمان فعالیت خود موفق شده اند مبلغ یک میلیارد ریال از حساب 8 نفر از شهروندان به این شیوه برداشت کنند.

سردار جاویدان گفت: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران انتظامی گیلانغرب پس از شناسایی مخفیگاه اعضای باند و هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری همه آنها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: 5 عضو این باند به خالی کردن حساب قربانیان خود به روش یاد شده اعتراف و سپس برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان از برخورد قاطعانه پلیس با افراد مجرم و کلاهبردار خبر داد و گفت: این افراد بدانند کرمانشاه جای امنی برای آنها نیست و قطعا در چنگال قانون گرفتار و به سزای عمل خود خواهند رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار