معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی، میزان تولید گوشت مرغ در سال ۹۸ را بیش از ۶۹ هزار تن در استان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 18 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آذر افزود: با احتساب تولید ۶۰ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در سال ۹۷، شاهد رشد ۱۵ درصدی تولید این محصول در سال گذشته بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از جمله قطب های تولید گوشت مرغ در کشور است، یادآورشد: میزان تولید به نسبت مصرف ۴۵ درصد بیشتر است و این مازاد تولید زمینه صادرات گوشت مرغ به سایر نقاط کشور از جمله تهران را به همراه داشته است.
آذر افزود: با وجود بروز مشکلات در حوزه تولید مرغ گوشتی در سال گذشته، مرغداران به رسالت خود یعنی حفظ تولید و تامین گوشت مرغ مورد نیاز برای مصرف کنندگان، عمل کردند.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: علی رغم افزایش روند تولید و جوجه ریزی مناسب در بهمن و اسفندماه سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی هتل ها ، رستورانها ، لغو مراسم و میهمانی‌ها کاهش تقاضا و به تبع سیر نزولی قیمت مرغ را شاهد بودیم که این امر باعث شد مرغداران با بروز خسارت و زیان های بسیار مواجه شوند. آذر اظهارداشت: امید است با رفع مشکل شیوع بیماری ویروس کرونا در جامعه و عادی شدن شرایط، تقاضا متناسب با تولید و قیمت گذاری مرغ واقعی شود.
وی بروز مشکل در ارسال و تامین نهاده هایی از جمله ذرت و سویا را از دیگر دغدغه های صنعت طیور دانست و گفت: در ماه های اخیر در بحث تامین نهاده های مورد نیاز صنعت طیور مشکلاتی پدید آمده، که امید می رود با اتخاذ تدابیر لازم این موضوع هم مرتفع و وضعیت تولید به ثبات برسد.
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی از تامین اقلام پروتئینی در فصل بهار و ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: با توجه به تداوم روند تولید اقلام پروتئینی همچون گوشت و مرغ در استان، مشکلی در تامین و عرضه اقلام مورد نیاز مردم در فصل بهار و ماه رمضان وجود نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار