معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز ضوابط اجرایی طرح‌های غیر گردشگری منطقه حیران و نیر ابلاغ شده است.
کد خبر: ۸۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 25 August 2015

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، عسگر سنگی در نشست توسعه سرمایه‌گذاری‌های حوزه گردشگری در اردبیل اظهار کرد: ‌برای اینکه کار در این حوزه یکپارچه انجام شود این ضوابط و مقررات اعلام شده تا براساس آن توانمندی‌های حوزه گردشگری و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بیشتر و بهتر فراهم آید.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران استان، ضوابط اجرایی برای صدور مجوز احداث طرح‌های سرمایه‌گذاری غیر گردشگری در محور تونل حیران - اردبیل - نیر مشخص و ابلاغ شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به توسعه فیزیکی و هندسی محور تونل حیران – اردبیل - نیر در آینده گفت: در این ضوابط اجرایی آمده که حریم قانونی محور، یک درجه بالاتر از وضع موجود (ضوابط مربوط به حریم آزاد راه) در نظر گرفته شود.

سنگی تبیین کرد: هرگونه ساخت و ساز و احداث بنا در هر دو طرف این محور نیز باید به صورتی باشد که آغاز محوطه‌سازی حداقل 150 متر و ساختمان حداقل 200 متر از آکس جاده فاصله داشته باشد.

وی با بیان اینکه در ضوابط اجرایی یاد شده بر زیباسازی بخش مشرف به محور با ایجاد فضای سبز و درختکاری متناسب با اقلیم منطقه تاکید شده است، بیان کرد: متقاضیان زمین‌هایی با عرض بیش از 80 متر در محور یاد شده موظف به احداث امکانات رفاهی شامل سرویس بهداشتی با حداقل دو چشمه توالت، روشویی و آب‌خوری هستند.

سنگی با تأکید بر اینکه نقشه‌های اجرایی پروژه، جزئیات نماسازی، حصارکشی و محوطه‌سازی باید با نظارت و تأیید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صورت بگیرد، اضافه کرد: صدور پایان کار منوط به رعایت موارد فوق‌الذکر و تأیید این اداره‌کل است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر اخذ تعهدنامه رسمی از متقاضی و درج آن در پرونده مربوطه، پایش و نظارت مستمر نیز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌گیرد تا در صورت تخطی از موارد یاد شده اقدامات قانونی لازم به عمل آید.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان چنین توضیح داد: براساس ضوابط اجرایی تعیین شده صدور مجوز برخی فعالیت‌های صنعتی از جمله برداشت مصالح ساختمانی، ایجاد معدن و سایر صنایع آلاینده که سبب تخریب چشم‌انداز و منظر گردشگری می‌شود بنا به تشخیص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در محور یاد شده ممنوع است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار