مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز:
کیوان بربند در آئین اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی بسیج که با حضور بیش از 500 بسیجی در سالن شهدا کانون جوانان سپاه کرج برگزار شد، گفت: متاسفانه حاکمیت و مدیریت فضای مجازی کشور در اختیار دشمن است و اراده ای برای تغییر این حاکمیت وجود ندارد.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 15 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز گفت: دغدغه مندان فضای مجازی با عناوین مختلف درصدد تغییر این حاکمیت هستند تا هنجارهای ایرانی- اسلامی را در فضای مجازی به مخاطب منتقل کنند اما انجام این مهم بسیار سخت است چرا که دشمن با عِده و عُده وارد عرصه شده است و ما ابزارهای دشمن را در اختیار نداریم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه نحوه عملکرد، تولید محتوای خوب و با کیفیتی برای پاسخ با دشمن نداریم و بخشی از آن به دلیل خطوط قرمزی که وجود دارد در اختیار ما نیست، اظهار داشت: دشمن این محدودیت ها را ندارد و به واسطه همین مسئله، برگشتن معادلات در تولید محتوا به نفع ما، بسیار سخت است در نتیجه باید با نگاه خلاقانه مواردی را تولید کنیم که شایعه پراکنی و شبهه افکنی دشمن را پاسخ دهیم. 
بربند با تاکید بر اینکه تولید خوب در فضای مجازی باید هدفمند باشد چرا که دشمن برای تولید محتوا مخاطب خاص دارد، تصریح کرد: از تمام فارسی زبان های دنیا که در وب مشغول به کار هستند 20 درصد آنها عملا در شبکه های اجتماعی، ماهواره و سایت ها، بر ضد انقلاب و رهبری فعالیت دارند. 
وی با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت وب خاکستری بوده و تولید محتوای آنچنانی ندارند، گفت: تمام هدف دشمن روی 80درصد جمعیت خاکستری بوده به دنبال یارکشی است اما  ما به جای تولید مطلب برای پاسخ به سم تزریق شده توسط دشمن و ایجاد پادزهر به خود دشمن می پردازیم و مجالی برای کار آفندی نمی ماند. 
بربند با اشاره به اینکه نیازمند خلاقیت در عرصه فضای مجازی هستیم، افزود: اگر مجموعه هایی که جزیره ای کار می کنند هم افزا باشند پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل می شود. 
بربند به فعالیت 8 ساله فضای مجازی بسیج در زمینه وبلاگ نویسی و پایگاه های خبری اشاره کرد و اظهار داشت:  با تغییر و تحولات قالب کار تغییر کرد و طی یک سال و نیم اخیر تلاش کرده ایم تا یک شبکه منسجم در فضای مجازی برای جریان سازی ایجاد کنیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود کارهای جزیره ای پیش نمی رود.
بربند در خاتمه با اشاره به اینکه نباید نگاه سازمانی و ابلاغی به فضای مجازی داشت، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای تولید محتوای دیجیتال، رویدادی بود که تیم های تخصصی برای تولید محتوا دعوت شدند و طی 48 ساعت در 3 محور نرم افزار تلفن همراه، بازی تلفن همراه و پویانمایی با یکدیگر رقابت کردند.

برچسب ها: فضای مجازی ، دشمن ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار