مدیرکل راهداری استان خبر داد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۱۰ اکیپ راهداری برای زمستان امسال در راهدارخانه‌ها و جاده‌های استان مستقر هستند.
کد خبر: ۸۰۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 16 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته حمل و نقل و راهداری، اظهارکرد: ۲۸۶ دستگاه ماشین آلات راهداری با ۴۳۵ نفر راهدار در قالب۱۱۰ اکیپ راهداری در ۱۲ راهدارخانه ثابت و سیار استان برای خدمات‌رسانی در جاده‌ها آماده هستند.

وی از فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل در اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ شرکت در اردبیل و بقیه در شهرستان‌های استان با تعداد ۱۱۰ هزار راننده پر تلاش به مردم ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در ۸ ماهه نخست سال جاری، ۱ میلیون و ۳۸۷ هزار مسافر از پایانه‌های استان جا به جا شده‌اند که این رقم، رشد ۴/۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رحمتی از جابه جایی بیش از ۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۳ تن کالا خبر داد و تصریح کرد: عمده کالاهای جابه جا شده گندم،گازوئیل، چغندر قند و کودشیمیایی بوده است.

وی گفت: ۱۶۷ کیلومتر از جاده‌های استان به سیستم روشنایی مجهز شده که از این نظر اردبیل جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و برنامه‌ریزی برای ایجاد سیستم روشنایی ادامه دارد که در این خصوص ۱۵ کیلومتر از محور سرچم نیز در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۸۴ میلیون تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحمتی افزود: در حال حاضر ۴۰ دوربین سامانه نظارت تصویری در جاده‌های اردبیل نصب شده و ۲۷ سامانه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت‌ نیز نصب شده که به‌صورت لحظه‌ای ترددهای جاده‌ای را ثبت می‌کنند.

وی با اشاره به  کاهش ۲/۳ درصدی تصادفات در ۷ ماهه نخست سال تصریح کرد: استان اردبیل در این زمینه در کشور رتبه دهم را دارد که همه‌ی تلاش ما کاهش تصادفات در ۶ ماهه پایان سال بوده و برای رسیدن به این مهم دست به دست دادن همه‌ی رانندگان و پلیس راه و سایر ارگان‌ها ضروری است.

رحمتی با اشاره به اینکه احداث و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی از وظایف راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده است، تشریح کرد: طبق طرح کشوری ابرار تا پایان سال در کشور ۲ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی روکش آسفالت می‌شود که در استان نیز در مجموع ۹۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی شامل طرح ابرار می‌شوند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ۲۳۷ کلاس و کارگاه آموزشی برای کاربران آسیب پذیر جاده‌ای برگزار شده است که بیش از ۷۰۰ نفر راننده در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و همچنین ۹۶۵۰ کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار آموزش دیدگان موتور سوار گذاشته شده است.

وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته حمل و نقل و رانندگان و راهداری، تجلیل از فعالان عرصه راهداری و حضور در نماز جمعه اردبیل را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/9/25/552535_259.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار