رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:
شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا روز 22 بهمن ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید را روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرده و در تقویم رسمی کشور ثبت شده‌است.
کد خبر: ۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ 25 February 2015
ابراهیم طاهرنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت روز شهدا با اشاره به صدور فرمان تاریخی امام (ره) در تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند ماه سال 58 اظهار کرد: همواره در رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری در تبیین مقام شهید، بزرگداشت و تجلیل از شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده معظم شهدا به عنوان رسالت خطیر تاکید شده‌است.

وی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا روز 22 بهمن ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید را روز بزرگداشت شهدا نام‌گذاری کرده و در تقویم رسمی کشور ثبت شده‌است.

طاهرنژاد بر شناساندن و ترویج روز بزرگداشت شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق بزرگ شهدا از اهداف نام‌گذاری مذکور است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهدا امکان‌پذیر است، تصریح کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گیلان احیا می‌شود.

وی خواستار شناساندن و نهادینه کردن روز بزرگداشت شهدا در جامعه شد و بیان کرد: اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحولی از سیاست‌ها و تدبیرهای روز بزرگداشت شهدا است.

طاهرنژاد تمرکز و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت شهدا را از 19 تا 22 اسفند ماه جاری در گیلان عنوان کرد و گفت: اولویت‌بخشی و رویکرد رسانه‌ای در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حائز اهمیت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تاکید بر مردمی و فراگیر برگزار ‌کردن روز بزرگداشت شهدا، خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگ‌سازی برای تبیین روز بزرگداشت شهدا مهم است.

وی خواستار توجه و اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در شناساندن روز بزرگداشت شهدا در گیلان شد و اظهار کرد: ستاد استانی روز بزرگداشت شهدا با دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تشکیل شده است.

طاهرنژاد از شناسایی شهدای متولد 24 اسفند و شهادت در 22 اسفند در گیلان خبر داد و یادآور شد: آمار مذکور به منظور ارائه به دستگاه‌های مختلف تهیه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح روز 22 اسفند ماه در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی لازم برای دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی با خانواده شهدا و تجلیل از خانواده شاهد و ایثارگر در گیلان انجام شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار