مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان:
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شروع پروژه‌های جدید در حال حاضر اولویت ما نیست بلکه مسایل برجای مانده برای پیشگیری از سیلاب و حفظ جان مردم اولویت نخست و مهم ما در استان است.
کد خبر: ۷۹۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 28 October 2019

کیامرث حاجی زاده در نشست پل های آسیب دیده از سیل اخیر در خوزستان اظهار داشت: یکی دیگر از اولویت های مهم  بازگرداندن رودخانه های منحرف شده به مسیر اصلی خودشان است و این اولویت ها باید ملکه ذهن مدیران ما در استان شود.

وی افزود: دستگاه ها باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند و مصوبات برایشان از اهمیت برخوردار باشد نه این که به مصوبات بی توجهی کنند.

وی گفت : پذیرفته نیست به مردم بگوییم غافلگیر شدیم و یا سیلاب هزارساله یا ۲۰۰ ساله ایجاد شد لذا از همه مدیران می خواهیم که مساله را جدی بگیرند و همچنان بحث سیل را اولویت استان بدانند و برای پیشگیری از آن تلاش کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود:برخی پل های استان در سیل گذشته خطرساز شدند و به پل ناجیان در شهرستان شوش، پل گبان و شهید باکری در شهرستان هویزه خسارات وارد شد، در رابطه با کانال کوثر و تالاب بامدژ نیز مصوبات خوبی  صورت گرفت.

وی تاکید کرد: از ابتدا در جریان مشکلات روستای میراحمد بودم و با برگزاری جلسات متعدد مسائل جانمایی آن حل شد، به منظور احداث راه ارتباطی جدید روستا میراحمد اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان اقدامات لازم را انجام دهند و یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه کمپرسی به منطقه اعزام شود و فرماندار ایذه و بخشدار دهدز نیر نظارت براجرای مصوبه را داشته باشند.

حاجی زاده گفت: سازمان آب و برق استان  تا هفته آینده نسبت به تعیین تکلیف عملیات اجرایی دیواره ساحلی روستای شیخ فندی و شروع عملیات اجرایی اقدامات لازم را انجام دهند.

طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در سال آبی گذشته، موجب بروز سیلاب در خوزستان شد و  در مجموع  ۳۰ سیلاب بزرگ و کوچک در  ۲۱ شهرستان استان به وقوع پیوست که به موجب آن ۱۳۳ روستا زیر آب رفت و  ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

از میان ۲۵ استان کشور، خوزستان بیشترین آسیب را در سیل بهار امسال متحمل شد.

شورای بحران خوزستان نسبت به احتمال سیل در سال آبی جدید (مهر ۹۸ تا مهر ۹۹) هشدار داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار