فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: غربالگری شنوایی برای نوزادان تا قبل از یک ماهگی الزامی است.
کد خبر: ۷۸۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 30 September 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: ۲ الی ۷ مهرماه هفته ناشنوایان نامگذاری شده است و طبق آماری که در سال ۹۸ در سطح استان کرمانشاه  ۶۵۶۸ نفر ناشنوا داریم که به تفکیک جنسیت ۲۷۶۳ نفر خانم و ۴۲۰۵ نفر آقا هستند. تعداد کل ناشنوایان برحسب شنوایی به ترتیب ۱۶۷۸ نفر خیلی شدید، ۲۹۱۰ نفر شدید و ۱۷۴۳ نفر متوسط هستند.

وی افزود: ۵۱۵۲ نفر مادر زادی، ۹۷۰ نفر بیماری، ۵۶ نفر ژنتیک، ۷۸ نفر سانحه، ۷۱۰ نفر سایر موارد و ۲ نفربر اثر عوامل زایمان ناشنوا در استان هستند.

این مسئول با بیان خدماتی که بهزیستی به افراد کم شنوا و ناشنوا ارائه می‌دهند تصریح کرد: ۲۹۳ نفر سمعک و ۹ هزار نفر باطری سمعک را دریافت کردند، ۱۶ مورد کاشت حلزون داشتیم و ۶۲ مورد تعمیر دستگاه شنوایی در افرادی که کاشت حلزون داشتند.تعداد دانشجویان تحت پوشش بهره‌مند از شهریه دانشجویی با معلولیت شنوایی ۶۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۵ نفر در مقطع کاردانی، ۳۷ نفر کارشناسی، ۸ نفر کارشناسی ارشد و ۴ نفر در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند.

مدیر کل سازمان بهزیستی بیان کرد: ۵ مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در سطح استان داریم که خدمات توان بخشی و آموزشی به افراد دارای اختلالات شنوایی ارائه میدهند. از این مراکز؛ ۲ مرکز به صورت دولتی در خود شهر کرمانشاه (مرکز جامع الهیه و مرکز شهید ادبیان) و ۳ مرکز به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند.

 رضوان مدنی در پایان با اشاره به اقداماتی دیگر بهزیستی که در نیم اول سال ۹۸ انجام شده عنوان کرد: غربالگری ۱۳۳۰۰ نفر در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه است.

توصیه این مسئول در رابطه با این مسئله به مردم کرمانشاه این است برای تست غربالگری شنوایی کودکان زیر یک ماه به مراکز غربالگری شنوایی بهزیستی مراجعه کنید، زیرا تشخیص ناشنوایی در کودکان تا قبل یک ماهگی نهایتا تا سه ماهگی و روند درمان تا ۶ ماهگی است و اگر در غیر این صورت عمل شود متاسفانه فرد دیگر شنوایی خود را نمی‌تواند به دست آورد، کاشت حلزون نیز تا قبل شیش سالگی باید صورت بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار