کد خبر: ۷۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 12 August 2015

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: طی دو سال اخیر در البرز برای صنایع آلاینده‌ مجوز فعالیت صادر نشده است.

گودرز رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با بیان اینکه مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی در یک چرخه کاملا حساب شده انجام می‌‌شود و از همه دستگاه‌های دخیل در این امر به ویژه شرکت‌های خدمات‌رسان، نظرسنجی می‌شود، اظهار کرد: در شرایطی که همه دستگاه‌ها موافق مکان‌یابی انجام شده باشند، آنگاه شهرک به تصویب هیئت دولت خواهد رسید.

وی افزود: علاوه بر نظرسنجی از مجموعه استانداری، شرکت‌های گاز، برق، آب منطقه‌ای، مخابرات و ... نیز در این امر مشارکت دارند ضمن اینکه ملاحظات زیست‌محیطی نیز از اولویت‌های بسیار مهم در مکان‌یابی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی باید شرایط محیط زیستی و سلامت انسان دیده شود زیرا رسالت انسانی همه ما حکم می‌کند تا حد امکان نیازهای انسانی را مدنظر قرار دهیم اما در عین حال نباید برخی ملاحظات غیرضروری، مانع توسعه، سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت شود.

رضایی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی به لحاظ زیست محیطی رده‌بندی شده‌اند، گفت: رده‌های یک تا سه، صنایع شهری تلقی می‌‌شوند و هیچ آلایندگی ندارند و گرچه صنایعی هستند که الزاما های‌تک و دانش‌محور نیستند، اما آلایندگی زیست‌محیطی ندارند که از آن جمله می‌توان به صنایع بسته‌بندی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز اضافه کرد: در حال حاضر در شهرک صنعتی البرز فقط برای صنایع رده‌های یک تا سه مجوز صادر شده ضمن اینکه طی دو سال اخیر، هیچ صنعت آلاینده‌ای مجوز فعالیت دریافت نکرده است.

وی در پایان با اشاره به مزایای فعالیت صنایع در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: فعالیت در این شهرک‌ها علاوه بر اینکه کاهش شدید قیمت زیربنا به دلیل تجمیع امکانات را به دنبال دارد، برای هر امری متولی وجود دارد و در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی، شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی در صدد رفع مشکلات بر خواهد آمد در حالی که در سایر بخش‌ها، صنایع برای هر مشکلی باید به طور مستقیم وارد عمل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار