رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت با بیان اینکه مصرف آب شهروندان بالا است، گفت: میانگین مصرف سرانه آب هر نفر در سردشت 220 لیتر در شبانه روز است و متاسفانه از میانگین استانی و کشوری بیشتر است.
کد خبر: ۷۵۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 05 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی طاهر احمدیان امروز در حاشیه بازدید از تصفیه خانه سردشت در گفت و گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مصرف آب شهروندان سردشتی بالا است، اظهار کرد: میانگین مصرف سرانه آب کشوری برای هر نفر 150 لیتر و مصرف استانی 190 لیتر و برای هر نفر در سردشت 220 لیتر در شبانه روز بوده که متاسفانه از میانگین استانی و کشوری بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشکل تامین آب در سردشت وجود ندارد و خوشبختانه یکی از شهر‌های پر آب استان محسوب می‌شود، افزود: توزیع آب یکی از مشکلات در سردشت است و در بعضی از مناطق همچون بهارستان و سه‌راه ماراغان به دلیل اینکه خانه‌ها خارج از طرح جامع شهری بوده و بلند‌تر از منابع آب واقعند با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت بیان کرد: برای مناطق بالا دست شهری طراحی، نقشه‌برداری و مدل شبکه آغاز  و حتی پیمانکار تعیین شده که نیاز به سه کیلومتر خط انتقال با اعتبار 15 میلیارد ریال دارد.

وی عنوان کرد: 40 درصد اعتبارات تامین می‌شود اما نیازمند مشارکت شهروندان با پرداخت هزینه انشعاب هستیم.

احمدیان با اشاره به اینکه تصفیه خانه سردشت با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان از اردیبهشت ماه سال 97 به بهره برداری رسیده، گفت: تصفیه خانه جدید سردشت در فاز نخست ظرفیت تولید ۳۵۰ لیتر و در فاز دوم ۴۹۵ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده را دارد و افق ۲۰ ساله تامین آب شرب سردشت، ربط و تعدادی از روستاهای اطراف را ترسیم می‌کند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری سردشت با بیان اینکه تصفیه خانه 80 درصد آب شرب شهر ربط و 40 درصد آب شرب سردشت را تامین می‌کند، اضافه کرد: هم اکنون مصرف آب شرب سردشت ۲۳۰ لیتر در ثانیه و مصرف شهر ربط ۷۰ لیتر در ثانیه است و اگر آبرسانی به روستاهای اطراف نیز انجام شود این تصفیه خانه می‌تواند تا بیش از ۲۰ سال آینده منبع مطمئنی برای آب شرب این منطقه باشد.
.
وی با بیان اینکه این تصفیه خانه یکی از تصفیه خانه‌های مجهز غرب کشور است، خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر به علت عدم نیاز تنها از یک سوم ظرفیت این تصفیه خانه بهره برداری می‌شود.

احمدیان در رابطه با سالم بودن آب شرب شهر سردشت تصریح کرد: خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استفاده شهروندان از آب با کیفیت است و در این راستا این مرکز از آزمایشگاه مجهزی برخوردار بوده و به صورت روزانه شبکه بهداشت درمان و همچنین آب و فاضلاب مرجع استانی برای کنترل کیفیت از این محل نمونه برداری می کنند.

وی با اشاره به بخش‌های این تصفیه خانه بیان کرد: آمایش، حوضچه ورودی، هوا دهی، اختلاط کند و سریع، ته‌نشینی، آبگیری از لجن، فیلتر، اتاق کنترل، آزمایشگاه، ایستگاه پمپاز، و پکیج کلر‌زنی از بخش‌های متفاوت این تصفیه خانه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرماندار و جمعی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی سردشت به همراه جمعی از مسؤولان از تصفیه خانه خودکار آب شرب این شهرستان به مناسبت هفته صرفه جویی بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار