معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی گفت: براساس برنامه وزارت نیرو هر ساله باید ۱۰ درصد از تعداد مشترکان پرمصرف کاسته شود.
کد خبر: ۷۵۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 27 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی  لطیف خوش‌سیرت  با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف از جمله اولویت‌های وزارت نیرو است، اظهار کرد: براساس این برنامه باید هر ساله ۱۰ درصد تعداد مشترکان پرمصرف کشور کاسته شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف بهینه‌سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب آذربایجان‌غربی در دستور کار گرفته است، افزود: مصرف هر خانوار در استان ۱۹۰ لیتر در یک شبانه‌روز است که این میزان ۵۵ لیتر بیشتر از استاندارد جهانی بوده و حتما باید برای رسیدن به میزان مصرف آب به استانداردهای تعیین شده تلاش کرد.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب شرب در آشپزخانه‌ها، حمام و سرویس‌های بهداشتی منازل است، ادامه داد: مردم برای مدیریت مصرف بهینه در این مکان‌ها از دستگاه‌های کاهنده مصرف استفاده بکنند.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی مشکل چند سال اخیر کشور و از جمله آذربایجان‌غربی است، خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف آب بسیاری از مشکلات دیگر نیز در کشور قابل حل بوده که یکی از فواید این کار جلوگیری از هدررفت سرمایه برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است.

خوش‌سیرت استفاده از سیستم قطره‌ای جهت آبیاری باغچه‌های مسکونی را یکی از عوامل مهم در صرفه‌جویی آب برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از سیستم آبیاری نوین در منازل جلوی هدررفت آب در باغچه‌ها تا حدودی گرفته خواهد شد.

کاهش شست‌وشوی وسایل نقلیه با آب شرب در آذربایجان‌غربی

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شست وشوی وسایل نقلیه با آب شرب و بهداشتی در استان کاهش چشمگیری داشته است که این مساله به کاهش مصرف آب در استان کمک زیادی می‌کند‌.

معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب آذربایجان‌غربی عنوان کرد: شناسایی مشترکان پرمصرف و آموزش چهره به چهره آنها در جلوی درب منازل و تشویق مشترکان کم‌مصرف از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در این هفته برگزار شد.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرزندان کارکنان ادارات مختلف در ارتباط با مصرف بهینه آب و دعوت از مشترکان پرمصرف به ویژه بانوان برای بازدید از فرآیند تولید، تصفیه آب و بیان اهمیت و ضرورت مشارکت آنها در مصرف بهینه آب از جمله دیگر برنامه‌ها در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار