معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل از شناسایی و ساماندهی خیرین آموزشی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 09 August 2015

شهداد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به شناسایی ضعف های آموزشی در تمامی نواحی آموزشی استان تصریح کرد: در نظر داریم افراد خیری که می توانند در عرصه آموزش ما را یاری دهند شناسایی کنیم.

وی با اذعان به مطالعه جامع از ضعف های آموزشی در تمامی نواحی و مدارس، متذکر شد: آموزش و پرورش استان در نظر دارد در یک برنامه منسجم نسبت به رفع ضعف ها از طریق تقویت دو جانبه معلم و دانش آموز اقدام کند.

عبداللهی اضافه کرد: از جمله اینکه دوره های آموزشی برای معلمان جهت رفع مشکلات تدریس در دروس شناسایی شده برگزار خواهد شد و مشاوره های تحصیلی نیز برای تغییر و اصلاح رویکرد مطالعه به دانش آموزان ارائه می شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در اجرای این ایده خیرین می توانند به عنوان بازوی یاریگر آموزش و پرورش در برگزاری کلاس های تقویتی به ویژه در مناطق محروم مشارکت داشته باشند.

وی به ضرورت تجهیز کتابخانه های مدارس اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال مدارسی داریم که با تجهیز کتابخانه جهش قابل توجه در مطالعات و سطح علمی دانش آموزان رخ می دهد و وظیفه ما حمایت از این مدارس است.

این مسئول به مراجعات خیرین برای مشارکت در امور آموزشی اشاره کرد و متذکر شد: در نظر داریم مشارکت خیرین را ساماندهی کرده و نسبت به رفع خلاهای آموزشی اقدام کنیم.

عبداللهی تاکید دارد که عمده تلاش آموزش و پرورش در این طرح حمایت از دانش آموز عادی است که بر خلاف دانش آموز مدارس خاص از سطح پایین تر امکانات آموزشی برخوردار بوده و در برخی مواقع مشاهده می شود حتی از حمایت مطلوب از سوی خانواده نیز برخوردار نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار