معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت آزادگان گفت: در سیلاب اخیر 10 روستا زیرآب رفته بود که همچنان 3 روستای مچریه، ابورفوش و عصافره همچنان زیرآب هستند و به دلیل حجم بالای آب اطراف و درون آن‌ها قابل سکونت نیستند.
کد خبر: ۷۴۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴ 30 April 2019

زاهد فردوس پناه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت آزادگان اظهار کرد: در سیلاب اخیر 10 روستا زیرآب رفته بود که همچنان 3 روستای مچریه، ابورفوش و عصافره همچنان زیرآب هستند و به دلیل حجم بالای آب اطراف و درون آن‌ها قابل سکونت نیستند.

وی افزود: آب از سه روستای هوفل علی‌آباد، هوفل سید محمد و حاج افلوک به‌طور کامل تخلیه شد و در حال آهک پاشی و سو پاشی روستاها هستیم و مردم نیز در حال بازگشت به روستاها هستند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشت آزادگان عنوان کرد: در روستای بنده تخلیه آب حدود 60 درصد پیشرفت و روستای شاکریه حدود 30 درصد پیشرفت کار داشت.

فردوس پناه با اشاره به فروکش کردن آب، اظهار کرد: پرونده و مشخصات افراد ساکن در اردوگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود که توسط بنیاد مسکن مبلغ 6 میلیون تومان برای اجاره مسکن در چند ماه پرداخت شود و این مبلغ جدا از حق احداث و تعمیری است که در آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: مردم همچنان در کمپ‌ها هستند ولی برنامه‌ریزی شده است که به دلیل شرایط جوی و طولانی شدن روند اسکان اضطراری چادرها جمع‌آوری شود و بنیاد مسکن هرچه سریع‌تر مبلغ اجاره‌بها را پرداخت کند.

فردوس پناه گفت: برآورد خسارت‌های وارد شده توسط بنیاد مسکن در حال انجام است و به‌زودی نتیجه آن به مردم اعلام می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار