واکنش نمایندگان فعلی و سابق کرج به اظهارات هاشمی رفسنجانی:
آیا در دوران جنگ، مرفهین و پولدارها برای دفاع از ناموس ملت به روی مین رفته و با دست خالی مقابل تانک‌های دشمن ایستادند، آیا در میان 175 شهید غواص برای نمونه یک نفر از پولدارهای پورشه سوار و میلیاردها بودند.
کد خبر: ۷۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۵ 08 August 2015

به گزارش تابناک – البرز: اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، واکنش نمایندگان فعلی و سابق کرج در مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشته است.

عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اظهارات گفته است: اکثریت مطلق انقلابیون بچه‌های روستا بودند و بسیاری از کسانی که امروز هم از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، همان روستایی‌ها هستند.

وی افزود: نمی‌دانم دوری از روستاییان و بیان مطالبی که منجر به خدشه به وحدت و اتحاد ملی شده و میان اقشار مختلف فاصله می‌اندازد، به چه دلیل در شرایط امروز مطرح می‌شود.

فرمانده اسبق سپاه کرج بیان داشت: در دوره‌ای ملت ایران با هدایت و رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و برای دستیابی به اصول و آرمان‌هایی قیام کرده و لحظه‌ای برای دفاع از اصول و ارزش‌های خود درنگ نکردند و این تلاش تا به امروز نیز ادامه دارد.

اکبریان گفت: من روستایی هستم و خانواده من نیز روستایی هستند و ما به روستایی بودن و در کنار مردم بودن و کار و خدمت به مردم به ویژه روستایی‌ها افتخار می‌کنیم.

وی افزود: این حرف به معنی مخالفت با پیشرفت و توسعه و مدرنیته نیست، بلکه ما پیشرفت و توسعه را هم با هدف تحقق اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب می‌خواهیم و پیشرفتی که ما و انقلاب ما را از خواستگاه‌های ابتدایی یعنی مناطق محروم و روستایی دور کرده و به تجمل گرایی و اشرافی‌گری برساند، قبول نمی‌کنیم.

نماینده کرج در مجلس تاکید کرد: روستاییان و مردم ساکن مناطق محروم از ابتدای حرکت انقلابی امام خمینی (ره) با ایشان همراه بوده و نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، بازسازی خسارات جنگ تحمیلی و بالاخره دفاع از اسلام و انقلاب داشته اند و امروز هم حامی ولایت و انقلاب هستند.

اکبریان گفت: اگر این حرف‌ها به معنی طعنه زدن به مردم روستایی مطرح شده، باید گفت که اگر این روستایی‌ها نبودند، امروز انقلاب به دست نااهلان افتاده بود.

فاطمه آجرلو خواهر سرداران شهید حاج داوود و حاج احمد آجرلو نیز تاکید کرده است: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) جمله بسیار معروفی دارند مبنی بر اینکه انقلاب ما متعلق به پابرهنه‌هاست.

نماینده سابق کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید در زمانی که امام خمینی (ره) چنین مطلبی را بیان فرمودند، بسیاری به اهمیت موضوع پی نبردند، اما امروز مشخص می‌شود که امام و مقتدای ما چه در ذهن داشتند و ده‌ها سال قبل برای چه منظوری چنین هشدار صریح و قاطعی را بیان فرمودند.

آجرلو افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره توجهی ویژه به محرومان، پا برهنه‌ها، روستاییان و زاغه نشینان داشتند و بارها شاهد بودیم که همین محرومان، حافظان اصلی اسلام و انقلاب و ایران بودند.

وی طرح سئوالاتی پرداخت و گفت: آیا در دوران مبارزات انقلابی ملت ایران مرفهین و پولدارهای در صف نخست راهپیمایی‌ها بوده و شعار مرگ بر شاه می‌دادند و مقابل گلوله ساواک و ارتش رژیم طاغوت سینه سپر کردند، آیا در دوران جنگ، مرفهین و پولدارها برای دفاع از ناموس ملت به روی مین رفته و با دست خالی مقابل تانک‌های دشمن ایستادند، آیا در میان 175 شهید غواص برای نمونه یک نفر از پولدارهای پورشه سوار و میلیاردها بودند.

خواهر سرداران شهید آجرلو تاکید کرد: بخش اعظم کسانی که حماسه دفاع از ایران را در دوران دفاع مقدس ساخته و هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند، همین بچه‌های محروم و روستایی بودند که امروز برخی‌ها حاضر نیستند که آنها همنشین شوند.

آجرلو گفت: شهدای ما و ایثارگران ما برخواسته از دل روستاها و دامن مادران روستایی بودند که مردانشان در جبهه‌ها حضور داشته و زنانشان در روستاها، برای تدارکات جبهه تلاش می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه چنین تفکراتی یک تهدید جدی و بزرگ برای انقلاب اسلامی است، گفت: اگر ما روزی یادمان برود که مالکان و صاحبان اصلی انقلاب، روستاییان و زاغه نشینان هستند، به طور قطع دشمنان اسلام و انقلاب به اهداف شوم خود علیه ملت ایران دست پیدا می‌کنند.

فاطمه آجرلو در پایان گفت: البته چنین تفکرات خطرناکی به طور قطع به اهداف خود نمی رسند، چرا که هنوز هم میلیون ها نفر از ملت ایران به اصول و آرمان های اسلام و انقلاب پایبند بوده و روستاییان و پابرهنه های ولایت مدار ما، فرصتی به دشمنان قسم خورده این ملت نمی دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجتبی ساسانی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
بسیار خوشحالیم که عزیان ما نسبت به این موضوع ظریف واکنش نشان دادند و ودر مقابل مسئولیتی که بعنوان خواص نزد ایزد دانا دارند ادای تکلیف کردند برایشان آرزوی توفیق داریم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار