استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های استان در اثر سیل تاکنون بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۷۳۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 02 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام،قاسم سلیمانی دشتکی گفت: خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های استان در اثر سیل تاکنون بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: آب ۳۶ روستای دره شهر قطع شده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها و بر اثر تخریب پل‌های ماژین و گاومیشان ارتباط با منطقه ماژین به طور کامل قطع شده است.

وی گفت: این پل‌ها تنها راه امدادرسانی به این مناطق بود که اکنون تخریب آنها خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: یکی از مشکلات مشترک شهرستان دره شهر با استان لرستان سد سیمره است که خروجی آن به هر ۲ استان لطمه وارد می‌کند.

وی گفت: علاوه بر دره شهر در دهلران نیز بر اثر رگبار شدید بسیاری از منازل، مزارع و دشت‌ها دچار آسیب شده بارندگی در این شهرستان به حد نهایی رسیده است.

وی افزود: سیل در آبدانان به سمت سد دویرج کشیده می‌شود که مناطق زیر دست آن در معرض خطر هستند که در تلاشیم با کنترل کردن سد و ایجاد کانال‌های انحرافی از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: جاده‌های استان نیز در ۱۵۰ نقطه دچار رانش و ریزش شده و تردد در این مسیرها با اختلال روبرو است.

وی تصریح کرد: ۱۲ ساعت ارتباطات تلفنی استان با کشور قطع شد. بر اثر قطع شدن شبکه فیبر نوری در سه نقطه قصرشیرین کرمانشاه، کوهدشت لرستان و جاده ایلام به مهران ارتباط مخابراتی در ایلام قطع شد که با تلاش دستگاه‌های ذیربط رفع شد.

استاندار ایلام بیان داشت: خسارات‌های زیادی زیرساخت‌ها، پل‌ها، منازل مسکونی، مزارع و مراتع و زمین‌های کشاورزی و احشام وارد شده است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار