با برگزاری اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل بسیاری از ضف های استان را در زمینه امکانات اعم از رفاهی و ابزاری شاهد بودیم.
کد خبر: ۷۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 02 August 2015

  به گزارش سبلانه، استان اردبیل در سال‌های اخیر به عنوان یکی از  کلانشهرهای کشور شناخته شده صرف نظر اینکه آیا در تعریف حقوقی خود می تواند جزو کلانشهرها قرار گیرد یا نه، اما کلیت موضوع، مسئله ای است که شاید خوشایند و تاثیر مثبت این مسئله باعث سایه انداختن بر حاشیه ها باشد.

البته وجود نام بزرگ نیازمند کار بزرگ و فکر بزرگ است و نام ها نباید باعث مغرور بودن و یا غافل بودن  مسئولان در جهت تلاش برای توسعه استان شود.

ضعف ها و مشکلات استانی شاید در حالت عادی و زندگی روزمره زیاد خود را نشان ندهد ولی  در شرایط حساس و در زمانی که نیازمند امکانات لازم برای انجام برنامه های بزرگ در استان هستیم، بسیاری از مشکلات استان عیان می شود.

برگزاری آزمونی ملی برای استان در اواخر تیرماه که به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد پرده از واقعیات استان برداشت.

حضور نزدیک به  700 نفر از مهندسان سراسر کشور و همچنین  مسئولان رده بالای کشوری همچون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و معاونان وزرا در سطحی گسترده،  آزمونی بزرگ برای استان بود. آزمونی که بار دیگر باید ما را به سمت اندیشیدن درباره واقعیت های استان سوق دهد.

نبود هتل مناسب برای اسکان میهمانان در مرکز استان یکی از اولین مشکلاتی بود که در این همایش بیشتر خود را نشان داد و برگزار کنندگان مراسم با هماهنگی با 8 هتل در شهر سرعین  مجبور بودند که میهمانان را در دو نوبت صبح و عصر در مسیرهای خطرناک و شلوغ پس از عید فطر اردبیل_ سرعین جابجا کنند که علاوه بر زمان بر بودن و هزینه بر بودن این مسئله، خطرات حمل و نقل را نیز داشت. حتی سرعین نیز مجبور بود در هشت هتل خود از این میهمانان پذیرایی کند که خودش بر دامنه مشکلات مسئولین اجرایی می‌افزود.

نبود سالن اجلاس مجهز در کلانشهر اردبیل مشکل دیگری بود که شاید سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) آبروداری کرد.

فقدان صنعت بسته بندی مناسب در خصوص سوغاتی های استان از دیگر مشکلات بود و این که تولید فاخر و ارزشمندی که بتوان به نام استان، به دیگر شهرهای کشور ارسال کرد.

و مشکلات بسیاری که با ورود به تک تک مسایل آشکار و هویدا می‌شد.

 مقایسه بین کلانشهرهای مختلف کشور از جمله تبریز، اصفهان، تهران و...، گویای واقیتی است به نام ضعف و فقر امکانات در اردبیل.

 کلانشهرهایی که برگزاری این چنینی مراسمی را چه از نظر اسکان میهمانان و چه از نظر محل اجلاس به صورت متمرکز در یک محل انجام می دهند.

اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که به قطع یقین فراتر از امکانات استانی برگزار شد اگر چه بی اشکال نبود اما باید اذعان کرد با وجود نواقصاتی که داشت اما توانست نمره قبولی بگیرد.

بالاخره این آزمونها باید باشد، تا شهر و دیارمان در نهایت بتواند برازنده شهروندانش باشد و بتواند در برابر استانهای دیگر حرفی برای گفتن داشته باشد. میزبانی مهندسین اردبیل از همایش سراسری، مثل این بود که کشورمان با این بضاعت کم میزبان یک دوره مسابقات مهم فوتبال در عرصه جهانی باشد. این اغراق نیست، آنها که از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی ها بودند، می توانند این مساله را درک کنند.

لازم است مسئولین توجه ویژه به استان داشته باشند و با جذب و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران استان، کلانشهری فراتر از یک اسم را برای استان متصور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار