کد خبر: ۷۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 02 August 2015

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه لازم است دکه‌های مطبوعاتی ساماندهی شود،گفت: اقلامی که در این دکه‌ها به فروش می‌رسد به هیچ وجه مطبوعاتی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، در جلسه شورای اسلامی شهر کرج که امروز با حضور نائب رئیس و اعضای شورا، قائم مقام شهردار، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرج برگزار شد، پس از بررسی اعتراضات فرمانداری، به دستور جلسات این هفته در صحن علنی شورا رسیدگی شد.

در این جلسه لایحه دوفوریتی مساعدت 300 میلیون ریالی برای هزینه‌های درمانی قهرمان بدنسازی، بیت‌الله عباسپور از محل ماده 17 مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

همچنین مبلغ 15 میلیون تومان برای سبد کالا نیازمندان و سفره افطار کمیته‌امداد و نیز 30 میلیون تومان برای قرائت قرآن در فرهنگسرای خصوصی قرآن در فردیس اختصاص یافت.

در این جلسه تذکراتی از سوی اعضای شورای شهر مبنی بر نظارت ضعیف مدیریت شهری برای ایجاد دکه‌های مطبوعاتی انجام شد که در این زمینه مریم قهرمانی اظهار داشت: دکه‌های مطبوعاتی در کرج وجود دارد که یک شبه ایجاد می‌شوند و به همین سبب باید مدیریت واحد شهری در مورد کیوسک‌های مطبوعاتی اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اقلامی در این دکه‌ها به فروش می‌رسد که به هیچ وجه مطبوعاتی نیست، افزود: همه چیز در این دکه‌های مطبوعاتی یافت می‌شود و در صورتی که شهرداری قادر به نظارت بر روی این دکه‌ها نیست، اعلام کند تا راه حل دیگری برای کنترل این کیوسک‌ها پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دکه‌ها در سطح شهر با قیمت‌های متفاوت اجاره داده می‌شود، گفت: هر موضوعی که در شورای شهر مطرح می‌شود، متاسفانه تنها خودمان شنونده هستیم و هیچ خروجی قابل قبولی به دنبال ندارد در صورتی که باید پاسخگوی مردم در حوزه مشکلات شهری باشیم.

قهرمانی با طرح سوال در مورد اینکه مدیریت واحد شهری در کدام‌یک از حوزه‌های شهری اعمال می‌شود، افزود: به طور سرزده به این دکه‌ها مراجعه کنید و ببینید چه مقدار محصولات فرهنگی در این کیوسک‌ها به فروش می‌رسد.

قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه دکه‌ها از املاک شهرداری است و به کسی واگذار نمی‌شود، اظهار داشت: 347 مورد دکه مطبوعاتی در سطح شهر وجود دارد که در مورد 343 دکه مدیریت واحد شهری اعمال شده و 4 مورد دیگر نیز متعلق به تاکسیرانی و ترمینال‌ها است که درخواست شده این 4 مورد نیز تحت نظارت شهرداری قرار گیرد.

میرابراهیم صدیق عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شهرداری باید حق و حقوق افراد را به درستی پرداخت کند و اینکه به جای این پرداخت حق و حقوق آن‌ها، دکه به آنان بدهد، کار صحیحی نیست.

مصطفی سعیدی سیرایی با تاکید بر لزوم توجه به دکه‌های مطبوعاتی در سطح شهر، بیان کرد: اگر امروز فکری به حال شهر نکنیم معضل دکه‌ها به معضل پل‌های عابر پیاده و تابلوها در شهر تبدیل می‌شود که به جز سودآوری و درآمدزایی برای عده‌ای خاص، سودی برای شهر به دنبال ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بدون کارشناسی کل شهر را زیر پوشش پل‌های عابرپیاده مکانیزه و غیرمکانیزه قرار داده‌ایم، گفت: در شورا باید به این اجماع برسیم که هیچ پل و تابلویی در شهر ایجاد نشود تا به جمع‌بندی مناسبی در این راستا برسیم، چراکه شهر به شهر پل و تابلو تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: جایی که نیاز به احداث پل است، مانند مقابل بیمارستان شهید رجایی، هنوز پلی احداث نشده، درحالی که از چهارراه طالقانی تا میدان سپاه سه پل مکانیزه دیگر پیش‌بینی شده است در حالی که نیاز به انجام چنین امری نبود.

سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه باید جلوی ایجاد این پل‌ها در سطح شهر گرفته شود، گفت: پایگاه بسیج برای اعلام برنامه تابلو می‌زند و ما فردای آن روز تابلو را بر می‌داریم ، اما وقتی چندین ماه از اتمام قرارداد تابلو با شخصی گذشته‌ است، آب از آب تکان نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: شهر کرج احتیاجی به این‌همه پل ندارد و پل‌های موجود مکانیزه و غیرمکانیزه باید مورد بررسی قرار گیرد که تا چه اندازه مورد استفاده قرار می‌گیرد چراکه این پل‌ها درآمد زیادی به همراه دارد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه افراد بسیاری وجود دارند که با احداث همین پل‌ها سرمایه‌دار شده‌اند، گفت: مجموع سایر کلانشهرها در کشور، به اندازه شهر کرج تابلو ندارند و این موضوع باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، همچنین آئین‌نامه بودجه فرهنگی مبنی بر اینکه هزینه‌کردن 4 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی در قالب برگزاری مراسمات و مناسبت‌ها، تخصیص مبلغ 100 میلیون تومان به مناطق شهرداری با هماهنگی ناظرین شورا برای فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی و نیز اختصاص مبلغ 30 میلیون تومان صرفا برای امور قرآنی به مناطق شهرداری کرج مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار