معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته هم ارزش صادرات و هم ارزش واردات استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 26 July 2015

صدیف بیگ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ارزش صادراتی استان در سه ماهه نخست سال ۱۲.۷میلیون دلار اعلام شده است، افزود: این در حالی است که ارزش صادرات سال گذشته در همین زمان ۱۵ میلیون دلار بود و ما شاهد افت ۱۵ درصدی ارزش صادرات هستیم.

وی از ثبات رقم وزن صادرات در مقایسه دو سال خبر داد و افزود: وزن صادراتی اعلام شده از گمرکات استان ۲۰.۶ هزار تن است.

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص وضعیت ارزش کالاهای وارداتی افزود: ارزش وارداتی ثبت شده در سه ماهه ۸.۴ میلیون دلار است و با رقم سال گذشته که ۱۱.۷ میلیون دلار عنوان شده افت ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

به گفته بیگ زاده در بخش واردات علاوه بر ارزش، وزن کالاهای وارداتی نیز با ۲۴ درصد افت از ۷.۸ میلیون تن به شش میلیون تن رسیده است.

وی با اشاره به افت ۵۱ درصدی صادرات چمدانی اضافه کرد: در بخش ترانزیت خارجی نیز ما شاهد افت هفت درصدی ترانزیت کالا هستیم.

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان با اذعان به اینکه بیشترین رقم صادرات استان را در بخش کشاورزی سیب زمینی به خود اختصاص داده است، افزود: با وجود افت ارزش صادرات در صادرات سیب زمینی با افزایش ۲۵۸ درصدی ارزش صادرات و ۲۶۲ درصدی وزن صادرات مواجه ایم.

بیگ زاده اضافه کرد: عمده کشورهای مقصد صادراتی استان در این سه ماه آذربایجان ترکیه بوده و عمده محصولات صادراتی نیز شامل سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی و پیاز است.

وی افزود: در وادرات نیز عمده کشورهای مبدا عربستان و ترکیه است و بیشترین کالاهای وارداتی را مواد اولیه تولید پلاستیک، کائوچو و کامیون کشنده شامل می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار