کد خبر: ۶۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 25 July 2015
رییس اداره محیط زیست شهرستان فردیس از تخریب و پلمپ 20 واحد بازیافتی و جمع آوری ضایعات درمشکین دشت خبرداد.
مرتضی شکوری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهار کرد: اوایل امسال با هدف  نظارت و پایش  زیست محیطی بر عملکرد واحدهای تولیدی وخدماتی در شهرستان فردیس،20  واحد بازیافتی و مرکز جمع آوری ضایعات در شهر مشکین دشت شناسایی شد که فعالیت آنها به محیط زیست آسیب وارد می‌کرد. 
وی خاطرنشان کرد: درمرحله نخست ماموران اداره محیط زیست اخطارهای لازم مبنی بر توقف فعالیت این واحدها را به مسئولین این واحدها ابلاغ کردند.
شکوری افزود: متاسفانه صاحبان این واحدها به این اخطارها توجهی نکردند و همچنان به روند آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی هوا ادامه دادند.
 وی ادامه داد: این اقدامات در نهایت منجر به اعتراض مردمی وطرح این مشکل درکمیسیون ماده 20 شد.
این مسئول اضافه کرد: با رای کمیسیون ماده 20 دستور لازم برای جمع ‌آوری و پلمپ آن واحدها صادر شد و درنهایت از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد.
شکوری گفت: مشکل عمده درمشکین دشت تغییر غیراصولی باغ‌های و اراضی کشاورزی و استقرار صنوف مزاحم وآلاینده از جمله واحدهای جمع‌آوری و تفکیک ضایعات فلزی و پلاستیک است.
رئیس اداره محیط زیست  شهرستان فردیس گفت: این واحدها علاوه برایجاد مزاحمت برای مردم باعث افزایش آلودگی های زیست محیطی می‌شوند.
وی افزود: علاوه براین در برخی از این واحدها شاهد بروز تخلفاتی هستیم که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند بنابراین هم محیط زیست و هم نیروی انتظامی اهتمام ویژه‌ای برای جمع آوری این واحدها دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار