کد خبر: ۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 25 July 2015

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان البرز به دلیل وجود افراد سودجو، نگران کننده است و دستگاه قضایی باید با این افراد که به طور معمول تیمی فعالیت می کنند، برخورد قاطع داشته باشد.
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: باید در البرز به پیشگیری برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی به عنوان یک اولویت نگاه شود تا بستر مبارزه با پدیده زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان بیش از این قطور تر نشود.

وی اظهار کرد: پیگیری جدی مسائل مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز، تصرف حریم و بستر رودخانه ها، قلع و قمع بناهای غیر مجاز، رسیدگی سریع به پرونده های قضایی تشکیل شده در این زمینه، کوناه کردن دست واسطه ها در برخی از دستگاه های اجرایی و برخورد و پلمپ بنگاه های متخلف املاک و برخورد قانونی با مشاوران املاک و اعضای شوراهای اسلامی متخلف از مسائل مهمی است که در البرز برای حفظ اراضی ملی و کشاورزی باید به آن توجه ویژه ای شود.

کیایی نژاد بیان کرد: اراضی کشاورزی کلید امنیت غذایی و اقتصادی جامعه است که مدیران و کارکنان اداره های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در کنار حمایت دادستانی باید به ان توجه خاصی در کنار سایر وظایف کاریشان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اراضی مستعد کشاورزی البرز در معرض نغییر کاربری قرار گرفته است، افزود: تقویت گشت های ویژه برای پیشگیری از هرگونه تغییر کاربری به خصوص در شهرستان های ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان که از مناطق بکر طبیعی، خوش آب و هوا و گردشگری استان البرز محسوب می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ساماندهی اراضی کشاورزی در البرز یک مطالبه مردمی است که همه مسوولان ذیربط باید به آن توجه کنند تا دست های آلوده ای که روی اراضی مرغوب این استان سایه افکنده با برخورد سریع و قاطع قضایی برچیده شود.

نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود است که حفظ اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز در این استان باید به یک دغدغه عمومی و اضطراری تبدیل شود.

وی تاکید کرد: هم اکنون شهرستان ساوجبلاغ در البرز به یک کارگاه ساختمانی تبدیل شده در حالی که برخی از مدیران شهرستانی و استانی گویا هنوز زنگ خطر از بین رفتن اراضی مرغوب و حاصلخیز این منطقه را نشنیده اند و با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری برخوردی کند و آهسته دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار