کد خبر: ۶۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 22 July 2015

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در دولت تدبیر و امید فضای بسیار خوبی برای فعالیت احزاب، گروه‌ها و تشکل‎های سیاسی فراهم شده است که باید از ظرفیت همه آنها بهره برد.
حمیدرضا عسگری مورودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: سرمایه انواع مختلفی دارد که شامل سرمایه‌های طبیعی، فیزیکی، مالی، انسانی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی افزود: روابط و شبکه‌ها مربوط به سرمایه اجتماعی بوده و این سرمایه بیانگر کم و کیف روابط اجتماعی و نحوه تعامل کنش‌گران اجتماعی است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معادل‌های سرمایه اجتماعی شامل انرژی اجتماعی، روح اجتماعی، لطافت اجتماعی، منبع اجتماعی، حسن نیست و نیک‌خواهی است.
عسگری مورودی با اشاره به کارکردهای اجتماعی، ابرازکرد: رضایت از زندگی، خوش‌بینی، نشاط اجتماعی، تثبیت مردم‌سالاری، تعامل‌گرایی، کاهش جرم، روان‌سازی اجتماعی، کارآمدسازی نیروی کار، کنترل اجتماعی غیررسمی، نظم اخلاقی و خویشتن‌داری از مهمترین کارکردهای اجتماعی به شمار می‌رود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز گفت: سرمایه اجتماعی مانند دیگر دارایی‌های انسان در اختیار و تصرف افراد، گروه‌ها، خانواده و جامعه است.
وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: دسترسی سخت، شکننده بودن، تجدیدناپذیر بودن و درونی بودن از جمله ویژگی‌های سرمایه اجتماعی است.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم تقویت سرمایه اجتماعی اظهار کرد: تقویت سرمایه اجتماعی منوط به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه است.
عسگری مورودی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی در طول زمان به دست می‌آید، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی ضمن افزایش رضایت و اعتماد مردم جامعه موجب افزایش مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتخابات را در سال جاری در پیش‌رو داریم، باید دقت کنیم که مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم موکول به سرمایه اجتماعی است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز در پایان گفت: احزاب سیاسی به هر میزان که فعال هستند می‌توانند مقوم سرمایه اجتماعی باشند و انتقادات خود را منصفانه و با رعایت اعتدال مطرح کنند تا به ارتقا اعتماد مردم کمک کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار