کد خبر: ۶۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 21 July 2015

مدیرکل منابع طبیعی البرز، گسترش طرح های آبخیزداری را درپیشگیری وقوع سیل تاثیر گذار دانست.
به گزارش ایرنا، حسین میررجبی روز سه شنبه درحاشیه آیین بدرقه جانباز 65 درصد دوچرخه سوارالبرزی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: چند سالی است که بحران های زیست محیطی ، مناطق مختلف کشور از جمله البرز را دربرگرفته است.

وی اظهار داشت: اگر دیر به مقوله منابع طبیعی و محیط زیست بپردازیم در آینده با آسیب های بزرگتری مواجه خواهیم شد.

میررجبی گفت:درسال 89 درحوزه آبخیزداری، فعالیت های خوبی دراستان داشته ایم لیکن برای کاستن از وقوع سیل های مخرب باید این فعالیت ها در البرز و تهران بیشتر شود.

وی افزود: درحوزه آبخیزداری درمنطقه کندر، ویسه و طالقان فعالیتهای خوبی صورت گرفت که سیلاب خوشبختانه به این مناطق آسیبی وارد نکرد.

میررجبی اظهارداشت: متاسفانه درروستای حادثه دیده سیجان به علت اجرا نشدن طرح های پیشگیرانه در سیل اخیر خسارت دید.

وی خاطرنشان کرد: یکی ازاولویت های مهم در کشور و منطقه بحران های زیست محیطی و منابع طبیعی است که باید به آن توجه جدی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به توفان یکشنبه هفته جاری در این استان افزود: در طول 30 سال گذشته، چنین بارشی در حوضه آبخیز 'ارنگه' شاهد نبودیم و اداره کل منابع طبیعی استان به عنوان یکی از دستگاه های متولی آمادگی دارد تا با مطالعه و برنامه ریزی ، تاثیرگذاری خود را در بحث کاهش اثرات مخرب بلایای طبیعی انجام دهد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های مطالعاتی در حوضه آبخیزارنگه حدود 4 سال پیش انجام شد، اظهار داشت: متاسفانه به سبب مسائل مربوط به تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور، اعتبارات لازم جذب نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار