نکونام آمد ، همه خوشحال شدند
جواد نکونام پس از ناکامی تیم ملی در رقابت های مختلف از جمله جام جهانی، از حضور در جمع شاگردان کی روش خداحافظی کرده است. حال کارشناسان می گویند که وی برای خداحافظی از فوتبال باشگاهی به سایپا آمده است.
کد خبر: ۶۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 21 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران قرارداد خود را با باشگاه سایپا امضا کرد.
وی که طی روزهای گذشته در مذاکره با بیت اله رضایی مدیرعامل باشگاه سایپا برای پیوستن به جمع نارنجی پوشان به توافق رسیده بود، قراردادش را با سایپا امضا کرد تا در فصل 95-94 با پیراهن نارنجی سایپا در لیگ برتر فوتبال کشور به میدان برود.
پس از این انتقال سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: ما با توجه به سیاست هایی که باشگاه سایپا برای کسب سهمیه در نظر گرفته برنامه هایی را در پیش روی خود قرار داده ایم.
مجید جلالی در نشست خبری اظهار داشت: آخرین روزهای هفته ششم تمرینات را سپری می کنیم و نوروزی، غلامرضا رضایی و وحید اسماعیل بیگی 3 بازیکنی هستند که برای پر کردن نیازهای تیممان به ترکیب سایپا اضافه شدند. البته چند بازیکن دیگر هم مورد نظرمان هستند که فرصت کافی برای جذب آنها در اختیار داریم. 
وی در این باره که آیا هدف باشگاه کسب سهمیه است یا خیر خاطرنشان کرد: معمولا این باشگاه ها هستند که سیاست گذاری را اعلام می کنند و سرمربی و کادر فنی زمینه را برای آن سیاست گذاری ها و اجرای آن فراهم می کنند. ما با توجه به سیاست هایی که باشگاه سایپا برای کسب سهمیه در نظر گرفته برنامه هایی را در پیش روی خود قرار داده ایم که شرایط برای دستیابی به عناوین برتر لیگ و کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا هموار شود. از این رو زودتر از تمام تیم ها تمریناتمان را آغاز کرده ایم. البته متاسفانه ما با مشکلاتی چون نداشتن هوادار دست و پنجه نرم می کنیم که برخی از این مشکلات قابل حل هستند.
سرمربی سایپا اضافه کرد: از دیگر مشکلات باشگاه شرایط رقابت وهمچنین کم بودن نفوذ در مراکز قدرت فوتبال است. بعضی از این مشکلات قابل حل هستند ولی برخی دیگر را نمی توان برطرف کرد. اما تمرینات اصولی و خوبی را آغاز کردیم و بازیکنانمان هم به دو دسته تقسیم می شوند؛ باتجربه ترها و جوانترها که هر دو دسته بسیار پر انرژی در تمرینات حاضر هستند. 
جلالی در این رابطه که آیا برنامه اش پشتوانه سازی است یا کسب نتیجه تصریح کرد: ما بازیکنی داشتیم که طبق قوانین دانشجو بوده اما از ادامه تحصیل انصراف داده و دفترچه اعزام به خدمت گرفته و در حالی که هیچ رضایت نامه ای از ما نگرفته به باشگاه های دیگر رفته است. تیم های سازنده نبض فوتبال را در دست دارند اما این نبض کند با عدم حمایت فدراسیون از بین خواهد رفت. اینکه تیمی سازنده مثل سایپا نداند که بازیکنانش در فصل آینده متعلق به آن هستند یا خیر مشکلی است که فوتبال و تیم ما را تهدید می کند و این باعث دلسردی تیم های سازنده خواهد بود. ما حتی در مقطعی چنان دلسرد شدیم که می خواستیم تیم های پایه خود را جمع کنیم. به نظر من این مشکلی است که متولیان فوتبال باید پاسخگوی آن باشند. 
وی در این خصوص که برنامه های سایپا در فصل پیش رو، چیست عنوان کرد: تیم ما تیم خوبی است. اشکالاتی وجود داشته که رفع شده است. خوشبختانه ما پیشرفت های زیادی داشته ایم و ارزیابی های دقیقی را از هر بازیکن داریم. این ارزیابی ها عددی هستند. بازیکنان باتجربه ما بسیار با انرژی تر در کنار جوانترها حضور دارند. به عنوان مثال کاپیتان ما ابراهیم صادقی که باتجربه ترین بازیکن سایپا به حساب می آید بهترین کیفیت را در بین بازیکنانمان داشته است. 
سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره جواد نکونام، بازیکن تازه وارد سایپا یادآور شد: من با جواد کار کرده ام و خاطرات خوبی از این بازیکن دارم. ارتباط ما همیشه حفظ شده است حتی زمانی که من در اهواز بودم و نکونام در اسپانیا. بین ما رابطه ای همیشگی وجود داشته و نکونام همیشه به من گفته وقتی به ایران بازگردم دوست دارم در کنار شما و زیر نظر شما بازی کنم. البته نکونام پیشنهاد زیادی از باشگاه های دیگر دارد و من خیلی خوشحالم که این باشگاه را انتخاب کرد. امیدوارم حضور نکونام برای سایپا منشا خیر باشد. 
جلالی در خصوص کاپیتان تیم سایپا در فصل  95-94 تاکید کرد: من درباره مباحث زیادی با جواد صحبت کرده ام. یکی از این مباحث مساله کاپیتانی بود. به محض اینکه به این مساله رسیدیم جواد اعلام کرد کاپیتان اول، دوم و سوم همه سر جای خودشان محفوظ بمانند و تغییر نکنند و هیچ بحثی روی این مساله ندارد.
جواد نکونام نیز در این باره اظهار داشته است: خوشحالم که به جمع بازیکنان تیم سایپا اضافه شدم. همانطور که جلالی گفت من خاطرات بسیار خوبی با وی دارم خصوصا زمانی در تیم پاس سرمربی من بود و با این تیم قهرمان لیگ برتر شدیم. به خاطر دیدگاه بسیار مثبت و رو به جلویی که این مربی دارد، همیشه در تمام تصمیم گیری ها با این مربی خوش اخلاق مشورت می کنم.  حتی سال گذشته در ارتباط با ماندن یا ترک اوساسونا، جلالی به من توصیه خوبی کرد و گفت اگر شرایط برایت مقدور است در آنجا بمان.  من هم همیشه گفته ام اگر به ایران بیایم دوست دارم با جلالی کار کنم. الان هم در خدمت سایپا هستم.
وی ادامه داد: سایپا شخصیت تیمی متمایز و بزرگی دارد. من از اینکه در کنار مجید جلالی و بازیکنانی که آنها را می شناسم کار می کنم راحت هستم و با شناخت کامل این باشگاه را انتخاب کرده ام. 
بازیکن جدید تیم سایپا در ارتباط با کش و قوس های اخیر و صحبت های رسانه ها درباره حضور یا عدم حضور وی در سایپا خاطرنشان کرد: شرایط قراردادی ما با باشگاه اوساسونا به گونه ای بود که باید 3 سال در این تیم حضور می یافتم. از روز اول هم گفته بودم اگر در ایران بازی کنم انتخاب اولم سایپا است. 
نکونام اضافه کرد: صحبت ها و فشارهای رسانه ای که در این مدت رخ داد به دلیل عدم پایان قرارداد 3 ساله ام با اوساسونا بود و درصدد بودم که با آن باشگاه تسویه حساب کرده و در سایپا حضور پیدا کنم. اکنون در جمع شما هستم و امیدوارم سال خوبی در کنار بازیکنان سایپا داشته باشم. 
وی در این باره که کی روش گفته بود از نکونام به عنوان دستیار در تیم ملی استفاده خواهد کرد اذعان داشت: این باعث افتخار من است اما تصمیمم بر این است که همچنان به فوتبال بپردازم زیرا این مساله در ذهنم است که ممکن است بعدها پشیمان شوم که چرا مدت زیادی به فوتبال نپرداختم. به همین خاطر شرایطم به گونه ای خواهد بود که دستیاری کی روش منتفی است. البته هر کمکی که بتوانم به تیم ملی بکنم دریغ نخواهم کرد و من بهترین خاطراتم را با تیم ملی فوتبال ایران دارم.
لازم به توضیح است، جواد نکونام پس از ناکامی تیم ملی در رقابت های مختلف از جمله جام جهانی، از حضور در جمع شاگردان کی روش خداحافظی کرده است. حال کارشناسان می گویند که وی برای خداحافظی از فوتبال باشگاهی به سایپا آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار