رئیس شورای شهر تهران برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین منطقه ۲۱ پیشنهاد داد: خط ۴ متروی تهران به تهرانسر متصل شود‌.
کد خبر: ۶۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 20 June 2018
به گزارش تابناک : محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در بازدید امروز (چهارشنبه) از پروژه های عمرانی مشارکتی منطقه ۲۱ در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری منطقه ۲۱ یکی از منظم ترین شهرداری های مناطق ۲۲ گانه است و حتی بودجه هایش را طبق مصوبه شورا هزینه می‌کند.
 
وی با بیان اینکه این منطقه ۱۸۷ هزار نفر جمعیت دارد و شامل ۱۳ محله و ۳ ناحیه می شود گفت: منطقه ۲۱ منطقه مسکونی صنعتی است و عمده جمعیت منطقه در محدوده تهرانسر سکونت دارند.
 
هاشمی افزود: امیدواریم این محدوده به شبکه حمل و نقل تهران متصل شود؛ پیشنهاد من در این خصوص اتصال خط ۴ مترو تهران به تهرانسر است. برای این مهم باید مطالعات لازم صورت گیرد و تعداد سفرها مشخص شود.
 
رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه منطقه تهرانسر ۱۲ کیلومتر مربع است در این محدوده برای حل مشکلات ترافیکی ساکنین احداث ۳ یا ۴ ایستگاه لازم است.
 
هاشمی با بیان اینکه در دنیا روش های مشارکتی زیادی برای اداره شهر استفاده شده است، گفت: باید تمام روش های موفق دنیا در حوزه مشارکت در اداره شهر در تهران مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: به عنوان مثال یک روش مشارکتی BOT است که به معنای ساخت و بهره برداری و برگشت به شهرداری است که در دنیا مرسوم است. روش دیگر BOLT است که در این روش بحث لیزینگ و اجاره مطرح می شود.
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه روش استفاده شده در منطقه ۲۱ مشابه روش BOLT است، گفت: شهردار منطقه ۲۱ باید بررسی های لازم را انجام دهد و اگر این روش به نفع شهرداری است آن را ادامه دهد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص زمان افتتاح خط ۷ مترو گفت: بحث سیگنالینگ مترو برطرف شده، اما تنها مشکل مترو خط ۷ سیگنالینگ نبود؛ بحث عدم تعبیه هواکش های لازم نیز مطرح بود. من به عنوان رئیس شورای شهر نمی توانم زمان افتتاح را اعلام کنم و این موضوع باید توسط کادر اجرایی اعلام شود.
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار