کد خبر: ۶۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰ 15 July 2015
عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه به هر قیمت ممکن باید شرکت پیمانکار قطار شهری کرج را خلع ید کنیم، گفت: اصلاح قیمت و ادامه همکاری با شرکت پیمانکار قطار شهری کرج به هیچ وجه به صلاح شهر نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج امروز با حضور رئیس و اعضای شورا و شهردار کلانشهر کرج با محوریت تقدیر از عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج و نیز بررسی و رسیدگی به موضوع پیمانکار قطار شهری کرج و اصلاح قیمت آن برگزار شد.
در این جلسه رضا شریفی، عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به عملکرد مناسب سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، اظهار داشت: اهتمام جدی توسط این سازمان برای احیای درختان حاشیه معابر، حذف درختان و سرشاخه‌های خشک، هرس تابستانه، آبیاری و کوددهی مناسب با روش علمی سبب سرسبزی و نشاط شهر شده و رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است.
محمد علی بخشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: کمیسیون حقوقی و نظارت باید گزارش‌هایی که بازرسی  کل کشور و سایر نهادهای بازرسی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارند را رصد کرده و دستگاه‌هایی که مقرر است از آنان تقدیر صورت گیرد یا تذکر داده شود باکار کارشناسی صورت پذیرد.
محمود دادگو، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در مورد بررسی وضعیت قطار شهری کرج، بیان کرد: نامه‌ای در این راستا توسط  مدیریت شهری به استانداری البرز ارسال شده اما هنوز پاسخی از سوی استانداری البرز دریافت نشده است.
داوود وحیدی، سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه نظر مدیریت شهری بر این است که اصلاح قیمت برای ادامه قرارداد و تامین منابع مالی تنها از طریق واگذاری زمین و املاک امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: شورای سازمان قطار شهری باید از این تصمیم شورا تبعیت کند و این امر باید مورد توجه قرار گیرد که منابعی به صورت نقدی نمی‌تواند در اختیار پیمانکار قرار دهد.
علی ترکاشوند با بیان اینکه شورای عالی فنی برای رسیدگی به وضعیت قطار شهری تشکیل شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه با اصلاح قیمت، قیمت‌ها از مقطوع به فهرست‌بهایی تبدیل می‌شود، اگر منابع وجود نداشته باشد، این اصلاح قیمت به نفع سابیر است.
شهردار کرج افزود: به سبب اینکه پرداخت صورت وضعیت نمی‌شود، از شهرداری تعلیق، جریمه و تعدیل دریافت می‌کنند و این امر سبب می‌شود در صورت عدم تامین منابع، این روش به ضرر مدیریت شهری تمام شود.
وی با بیان اینکه در مباحث مطرح شده با قطار شهری مقرر شد هرآنچه دولت به عنوان سهم تقبل کند، به صورت نقدی پرداخت شود، گفت: سهم شهرداری نیز به صورت صد در صد از محل زمین‌های شهرداری تامین می‌شود.
ترکاشوند با اشاره به اینکه مصوبه شورا می‌تواند به عنوان ابزاری برای برخوردهای قانونی در صورت عدم تمکین شرکت پیمانکار قطار شهری کرج باشد، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد سهم دولت به صورت نقدی پرداخت شود تا تاخیر در زمان پرداخت صورت وضعیت‌ها، جریمه، تعلیق و ضرر برای شهرداری به همراه نداشته باشد.
شهردار کرج با تاکید بر اینکه باید مواضع قطعی مدیریت شهری اعلام شود، بیان کرد:‌ هر مقدار منابع مورد نیاز که توسط شورا و شهرداری کرج به صورت زمین در اختیار شرکت پیمانکار قطار شهری کرج قرار می‌گیرد، شرکت پیمانکار قطار شهری کرج باید بپذیرد و توافق کند و این امر ملزم به پیمان شود.
رضا شریفی در مورد ادامه همکاری قطار شهری کرج با شرکت شرکت پیمانکار قطار شهری کرج، تصریح کرد: آزموده را آزمودن خطاست چراکه شرکت پیمانکار قطار شهری کرج شرکتی دولتی است و از روز نخست بنا به دلایلی خود را تحمیل کرده است به صورتی که نه کاری برای قطار شهری انجام می‌دهد، نه آن را رها می‌کند.
رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر کرج گفت: به سبب اینکه شرکت پیمانکار قطار شهری کرج شرکتی دولتی است و سود و زیان فعالیت‌ها از جیب مسئولان و مدیران نیست دلسوزی‌ای برای انجام کار ندارند.
وی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی با توانمندی بالا برای انجام این پروژه جذب شود، اظهار داشت: اگر در 10 سال گذشته این پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شد، کار به نتیجه می‌رسید اما این شرکت دولتی به سبب اینکه  منافع و ضرر آن تفاوتی برای آنان ندارد، کار را به اتمام نمی‌رساند.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت خاص کشور شرکت‌های زیادی حاضر به همکاری در این زمینه هستند، بیان کرد: پیمانکاران زیادی وجود دارند که با هزینه 3 هزار میلیارد تومانی برای ما، حاضرند در آینده تهاتر کنند و نتیجه بگیرند.
وی با بیان اینکه شرکت پیمانکار قطار شهری کرج توافق به دریافت زمین میدان جمهوری کرده بود اما عملا هیچ کاری انجام نداده‌اند، گفت: شرکت پیمانکار قطار شهری کرج هیچ کاری برای قطار شهری انجام نمی‌دهد و عملا ما را به بازی می‌گیرند و در این موضوع گذشت زمان به ضرر ما است.
شریفی تصریح کرد: اصلاح قیمت و ادامه همکاری با شرکت پیمانکار قطار شهری کرج به هیچ وجه به صلاح شهر کرج و مدیریت شهری نیست و در شرایط موجود، جذب پیمانکار حتی با 30 درصد قیمت بیشتر، قطعا نتیجه‌گیری بهتری در پایان به همراه دارد.
عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه نباید به دنبال بازی سیاسی برویم، افزود: سابیر برای شهر کرج متروبساز نیست و باید این دندان طمع را بکشیم و به هرقیمت ممکن شرکت پیمانکار قطار شهری کرج را خلع ید کرده و پیمانکاری توانا از بخش خصوصی جذب کنیم و قرار داد همکاری با آن‌ها را برای اجرای پروژه قطار شهری کرج منعقد کنیم.
علی ترکاشوند در این زمینه گفت: شورای شهر اصلاح قیمت را پذیرفته و در حال حاضر شرکت پیمانکار قطار شهری کرج باید بپذیرد هیچ‌گونه منابع مالی نقدی از سوی شهرداری به آنان تعلق نمی‌گیرد و تنها می‌تواند زمین به آنان واگذار کند.
شهردار کرج خاطرنشان کرد: در صورت عدم موافقت شرکت پیمانکار قطار شهری کرج با این امر، موضوع فسخ قرارداد با شرکت پیمانکار قطار شهری کرج مطرح می‌شود، چرا که درحال حاضر با فسخ قرارداد باید مبلغ هنگفتی به عنوان خسارت پرداخت کنیم.
سعید فیروزگاه، عضو شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد داد جلسه‌ای برای بررسی این موضوع با حضور هیئت مدیره شرکت پیمانکار قطار شهری کرج، قطار شهری و شورای شهر برگزار شود تا همه ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد که این امر موافقت رئیس و سایر اعضای شورای شهر کرج را به همراه داشت.
به گزارش تسنیم، جلسه آینده شورا در تاریخ 4 مردادماه برگزار می‌شود و سه‌شنبه آینده جلسه‌ای در صحن علنی شورا برگزار نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار