کد خبر: ۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱ 14 July 2015
امام جمعه شهرستان فردیس بر ضرورت نهادینه شدن پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد و گفت : مردم باید از نحوه مصارف اجتماعی مالیات آگاه شوند.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: پرداخت مالیات برای تحقق پیدا کردن اقتصاد مقاومتی نقش زیادی دارد، بنابراین باید در این راستا گام‌های بلند و موثر برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ پرداخت مالیات باید در همه شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان به بهترین شکل نهادینه شود، گفت: جامه عمل پوشاندن به این موضوع به معنای واقعی کلمه در همه شئون تاثیرهای مطلوب و زیادی بر جا می‌گذارد.
این مقام مسئول بر ضرورت تبیین نقش مالیات بر تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی بدون اتکا داشتن به صنعت نفت تاکید و تصریح کرد: پرداخت مالیات در تعدیل ثروت، از بین رفتن شکاف طبقاتی بین توده‌‌های مختلف جامعه، کاهش پیدا کردن تورم در اقتصاد کشورمان و کنترل نرخ قیمت‌ها موثر است.
ایمانی کاهش درآمد دهک‌های بالا، حمایت و پشتیبانی از طبقه‌‌های کم‌درآمد جامعه و افراد آسیب‌پذیر، جهت‌ دادن به سرمایه‌گذاری‌های مولد، ساماندهی و هدایت کردن مصرف‌کننده‌ها به سمت استفاده از کالاهای مفید را از برکات دیگر توجه به این موضوع دانست.
امام جمعه فردیس ادامه داد: باید در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت مالیات گام‌های بلندی از سوی اقشار مختلف مردم به ویژه رسانه‌های جمعی برداشته شود.
وی آموزش را بستر ساز وصول مالیات بیان کرد و یادآورشد: در کشورهای پیشرفته به دلیل ارائه آموزش های لازم به مودیان مالیاتی، اکثر بودجه کشور از این محل تامین می شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: بدون شک اهميت و تأثير ماليات در حيات و چرخه ی اقتصادی کشور بر کسی پوشيده نيست و همه اقتصاددانان دنيا بر اين باورند که درآمدهای مالياتی از مطمئن ترين درآمدهای دولت است لذا کشور ما هم بايد بتواند از اين منبع درآمد، به درستی استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار