مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت : آمار بیمه شدگان راننده درون و برون شهری این استان ۱۰ هزار و ۵۶۵ نفر می باشد که با احتساب افراد تبعی آنان جمعیتی بالغ بر۳۰ هزار و ۴۷۰ نفر از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 14 July 2015

به گزارش تابناک مجید درویشی مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد : به رانندگانی که دارای گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه عمومی بین شهری بوده و دفترچه کار رانندگی آنان توسط سازمان حمل و نقل وپایانه ها ی کشور صادر شده باشد شاغلین در حوزه حمل بار و مسافر برون شهری اتلاق می شود و رانندگان کامیون، کامیونت، کمپرسی و اتوبوس که فاقد کارفرما و هرگونه رابطه کارگری بوده و دارای پروانه اشتغال معتبر در شغل رانندگی از مراجع ذیصلاح هستند، می‌توانند از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

درویشی ادامه داد: رانندگان درون شهری شامل رانندگان تاکسی درون شهری، آژانس‌ها و وانت‌بارها نیزمی‌توانند با ثبت‌نام در سامانه مربوطه و در صورت داشتن شرایط لازم از مزایای بیمه‌ای برخوردار شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی همچنین از استفاده بانوان راننده استان خراسان جنوبی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: تعداد ۲۱ نفر راننده زن در استان که در شغل رانندگی مشغول بکار هستند به طور مستقیم بیمه می باشند

وی خاطرنشان کرد : نرخ حق بیمه رانندگان برون شهری ۲۷ درصد است که ۵/۱۳ درصد آن سهم بیمه شده و ۵/۱۳ درصد مابقی سهم دولت است. نرخ حق بیمه رانندگان درون شهری نیز ۲۷ درصد بوده که تنها ۱۰ درصد آن مشمول کمک دولت می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار