رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت:درصد بالایی از کارگاه های ساخت تیرچه و بلوک در استان فاقد مجوز هستند.
کد خبر: ۶۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 13 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی اکبر رمضانی با اشاره به اینکه متاسفانه ساخت تیرچه و بلوک یکی از معضلات موجود در صنعت ساختمان در این استان است،افزود:نحوه گرفتن مجوز برای راه اندازی کارگاه و کنترل آن ها برای ما مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مجوزهای اعطا شده از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان است،ادامه داد:فرآیند اعطای این مجوزها برای ما به علت اینکه تعداد زیادی از این کارگاه ها شرایط و امکانات ساخت تیرچه بلوک را ندارند،قابل قبول نیست.

رمضانی اظهار کرد:از سوی دیگر بسیاری از نیروی های کار فعال در این کارگاه از تخصص و تجربه کاری لازم برخوردار نیستنند و از رفتار و مشخصات این نوع کالاها آگاهی ندارند.

وی با تاکید بر اینکه روند ساخت تیرچه و بلوک در این استان مدیریت شده نیست،تصریح کرد:این امر ناشی از این است که نحوه تولید ساختمان مدیریت شده نیست و مدیر تولید ساختمانی وجود ندارد.

 این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا جلوی کار واحدهای تولیدی تیرچه های غیر استاندارد گرفته نمی شود،توضیح داد:در این خصوص باید دستگاه های صادر کننده مجوز وارد عرصه شوند و از سوی دیگر بسیاری از آنان به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند و دیده نمی شوند.

وی افزود:به عنوان مثال برخی دامداری خود را تبدیل به کارگاه کرده اند که قابل شناسایی نیست و تعدادی از این مکان ها فاقد حوضچه می باشد که این امر ظلم به مصرف کننده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار