کد خبر: ۶۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱ 13 July 2015
در جلسه علنی شورای شهر کرج فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز درمان و توزیع متوازن سرانه های خدماتی و همچنین شناسایی املاک دارای کاربری درمانی متعلق به شهرداری کرج مطرح شد.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر کرج ظهر امروز به بررسی مصوبات کمیسیون های مختلف و همچنین طرح های شهرداری اختصاص داشت. در این جلسه یک طرح دو فوریتی شهرداری در مورد اعمال تخفیف مالی ۲۵ درصدی برای مالکانی که پرداخت عوارض به شهرداری را به صورت نقدی پرداخت می کنند، به بحث گذاشته شد و در نهایت برای بررسی های بیشتر و تنظیم به صورت یک  لایحه، مجدد به شهرداری بازگردانده شد.

با بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه؛ به شهرداری کرج اجازه داده می شود تا مبلغی را برای هزینه ایاب و ذهاب تعدادی از پست های مهم مدیریتی در شهرداری کرج منظور کند.

رضا شریفی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه کمیسیون مربوطه اجرای لایحه را تنها برای قائم مقام شهردار مصوب کرده است، افزود: در مورد حق مسئولیت ها و حقوق مدیران، شهرداری لایحه ای دیگر ارائه کرده است به همین منظور وضعیت دیگر مدیران در آن لایحه بررسی می شود.

به دنبال سخنان رییس کمیسیون برنامه و بودجه این لایحه با قید اینکه تنها در مورد شخص جانشین شهردار اعمال شود، تصویب شد.

به دنبال کمیسیون برنامه و بودجه، یک لایحه از کمسیون عمران بررسی شد در این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده می شود تا به عنوان غرامت، به ازای هر ۳ متر تعریض، یک متر تجاری به ملکی که در حریم جاده مخصوص کرج - تهران قرار گرفته برای تعریض جاده، تعلق گیرد.

حجت اله غلامرضایی رییس کمیسیون عمران در مورد این لایحه گفت: این جاده از راه های ترانزیتی مهم کشور است و ملکی که در مجاورت آن قرار دارد، دارای ارزش ریالی زیادی است.

طرح دو فوریتی شهرداری کرج برای کمک به بازار ساخت و ساز مسکن بررسی شد

وی با بیان اینکه املاک واقع شده در این اتوبان کاربری مسکونی، باغشهری دارند، افزود: یکی از املاک شامل ۳ پلاک است۲ پلاک آن با هم تجمیع شده و ما بین پلاک سوم با دو پلاک دیگر، یک خیابان وجود دارد که نمی توان تجمیعش کرد قطعاتی که به صورت باغ است، باید حالت باغ بودن خود را حفظ کند.

پس از ارائه نظرات اعضای شورا، رای گیری در مورد این لایحه انجام و تصویب شد.

در ادامه جلسه شورا و بعد از بررسی مصوبات کمیسیون ها، طرح دو فوریتی شهرداری برای کمک به بازار ساخت و ساز مسکن مطرح شد در این طرح که به امضای شهردار رسیده است، پیشنهاد شد که مالکان در پرداخت نقدی عوارضی که بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان است مشمول ۲۵ درصد تخفیفی نقدی شوند.

رضا رضاپور به عنوان جانشین شهردار با ذکر اینکه طرح نیاز به بررسی بیشتر دارد، گفت: در تایبد نظر شهردار، کلیات طرح را قبول دارم، اما بهتر است راه حل هایی مانند اعمال حرکت پلکانی در پرداخت ها برای مالکان مختلف در نطر گرفته شود لذا پیشنهاد دارم این طرح برای بررسی بیشتر به شهرداری ارجا داده شود.

میر ابراهیم صدیق عضو دیگر از شورای شهر نیز در ادامه با تایید این طرح پیشنهادی، افزود: این طرح یک تشویق برای مالکانی است که عوارض را به صورت نقدی پرداخت می کنند اما تکلیف آنهایی که به دلیل نداشتن پول کافی، پرداخت را به صورت نسیه انجام می دهند، چه می شود؟

وی در ادامه با اشاره به سقف ۱.۵ درصد سود از سوی مالکان در پرداخت نسیه ای و اقساطی عوارض ساخت و ساز گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا اصلاحی در پرداخت ۱۰۵ درصد سود در عوارض اعمال شود.

در بررسی انجام شده پیرو طرح دو فوریتی شهرداری، مقرر شد تا این طرح دوباره به شهردارری بازگردانده شود و سپس در قالب لایحه به شورا ارائه شود.

در ساعات پایانی جلسه شورای شهر متن نامه و درخواست ۷ تن از اعضا از رییس شورا مطرح و بررسی شد.

افزودن سرانه های خدماتی برای سایر ارگان ها وظیفه شهرداری نیست

در متن نامه که محمود دادگو، رییس شورای شهر نیز آن را امضا کرده بود، آمده است: از مدیریت شهری درخواست می شود برای فراهم ساختن زیر ساخت های مورد نیاز درمان و بهبود سلامت جامعه و توزیع متوازن سرانه های خدماتی، املاک دارای کاربری درمانی متعلق به شهرداری شناسایی شده و برای ایجاد مراکز درمانی در اختیار ارگان های مربوطه قرار گیرد.

رضا رضاپور قائم مقام شهردار در پاسخ به این نامه گفت: در دوره سوم شورای ۱۵ هزا متر زمین برای احداث مراکز درمانی در اختیار وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت باید هزینه آن زمین ها پرداخت می شد، ولی این امر محقق نشد.

وی از اراضی تحت تکلف شهرداری به عنوان منابع و سرمایه های شهر نام برد و افزود: اگر بخواهیم تمام این سرمایه ها را در اختیار دیگر ارگان ها قرار دهیم دیگر صاحب آن املاک و اراضی نخواهیم بود، همچنین در طرح تفضیلی شهرداری چیزی به عنوان خدمات خاص تعریف نشده است و اگر قرار باشد خدماتی ارائه شود، تنها خدمات عمومی است.

سعیدی سیرایی عضو دیگر شورای شهر نیز در تمکیل صحبت های رضاپور گفت: افزودن سرانه های خدماتی برای سایر ارگان ها وظیفه شهرداری نیست، اما شورای شهر مکلف به پیگیری سرانه های خدماتی مثل درمان است به همین مظور پیشنهاد می شود تا در قالب یک تصمیم سازنده، شورای شهر خود در زمین های زیر نظر مدیریت شهری بیمارستان احداث کند.

در ادامه حسام عباسی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز به کمبود سرانه های بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت: البرز از نظر سرانه های درمانی در آخرین رده جدول استانهای کشور است فقر درمانی البرز ناشی از نزدیکی به پایتخت است، باید در تصمیمات مدیریت شهری بهبود شرایط درمانی در کلانشهر کرج لحاظ شود.

در پایان جلسه از سوی شورای شهر به شهرداری کرج ابلاغ شد؛ تا تمهیدات لازم را در زمینه فراهم آوری زیرساخت های درمانی از محل اراضی و املاک شهرداری با کاربری درمانی را بررسی کرده و تصمیمات خود را به شورای شهر کرج ارائه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار