توجه به وسعت و پراکندگی و 220 مرز مشترک شهرستان با کشور عراق، می طلبد در خصوص تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاها و بخش ها و پوشش مناسب در مسیرهای ارتباطی شهرستان چاره اندیشی شود.
کد خبر: ۶۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 11 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،امید علی سبزی فرماندار دهلران روز شنبه در نشست بررسی وضعیت مخابرات و زیر ساخت ها در این شهرستان که با حضور نماینده مردم شهرهای حوزه جنوبی استان ایلام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به وسعت و پراکندگی و 220 مرز مشترک شهرستان با کشور عراق، می طلبد در خصوص تقویت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاها و بخش ها و پوشش مناسب در مسیرهای ارتباطی شهرستان چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به عدم آنتن دهی تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت در برخی روستاهای شهرستان افزود: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی دقیق و مناسب، مشکلات مربوط به این روستاها بر طرف شود.

سبزی ضرورت ایجاد سایت تلفن همراه در برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان را خواستار شد و گفت: مشکل آنتن دهی تلفن همراه در مرز و ارتقای دیتای اینترنت در بخش های شهرستان نیازمند توجه جدی است.

وی همچنین واگذاری تلفن ثابت در برخی مناطق شهر دهلران، توسعه فیبرنوری در بخش سراب میمه و استقرار سایت BTS یادمان شرهانی، امامزاده ابراهیم قتال و بیمارستان شهدای دهلران از دیگر مواردی اعلام کرد که باید از سوی متولیان امر پیگیری شوند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت زیرساخت های مخابرات، اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در بخش ها و روستاهای شهرستان از ضروریاتی است که باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.

رفع مشکلات تلفن همراه اول در شهرهای موسیان و میمه با افزایش دکل BTS در این دو شهر، احصای اطلاعات روستاهای بالای 100 خانوار جهت پوشش تلفن همراه اول، تعویض چهار کیلومتر فیبر هوایی آسیب دیده میان ملکشاهی و شهر میمه، ارتباط دهی تلفن ثابت و پوشش همراه اول در روستای بیات، برطرف کردن مشکل پوشش همراه اول در روستاهای علی آباد کوچک و بزرگ از دیگر درخواست هایی بود که توسط فرماندار دهلران مطرح شدند.

نماینده مردم شهرهای حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رفع مشکلات ارتباطات در این مناطق از مواردی است که باید بطور جد دنبال شود.

علی محمد احمدی افزود: بر اساس واقعیت های میدانی دسترسی مردم حوزه جنوب به ارتباطات ضعیف است و باید این روند از سوی مسوولان مربوطه اصلاح گردد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام نیز در این نشست از افزایش 120 درصدی پهنای باند اینترنت در استان خبر داد و افزود: بزودی نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G در شهرستان دهلران راه اندازی می شود.

حشمت اسدی با اشاره به اینکه 27 سایت BTS در شهرستان دهلران فعال است، تاکید کرد: هم اینک 97 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش این سایت ها هستند.

وی با اشاره به مشکل عدم پوشش شبکه تلفن همراه در برخی روستاهای این شهرستان گفت: درصدد هستیم تا سایت موسیان و میمه را با افزایش ارتفاع دکل های موجود برطرف کنیم که با انجام این کار مشکلی در حوزه جاده ای و بافت شهری نخواهیم داشت.

اسدی همچنین با اشاره به قطعی اینترنت در بخش پهله و سراب میمه افزود: بدلیل بالا بودن هزینه انتقال فیبر نوری از شهرستان ملکشاهی تا بخش میمه و زرین آباد و نبود اعتبار لازم، به ناچار این فیبر نوری از مسیر هوایی منتقل شده که حدود چهار کیلومتر از این مسیر بدلیل وجود مفصل های متعدد، موجب قطع اینترنت این مناطق می شود که درصددیم تا با نصب کابل یک پارچه این مشکل را بر طرف کنیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان ایلام اظهار کرد: برای حل دایمی مشکل اینترنت در بخش میمه و زرین آباد اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال نیاز است که با توجه به اینکه شرکت مخابرات یک بنگاه اقتصادی درآمد و هزینه است و در داخل استان از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه هستیم از طریق وزیر ارتباطات بدنبال جذب این اعتبار هستیم.

اسدی گفت: با توجه به احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور و استان ایلام، هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات در این استان وجود ندارد و اگر هم مناطقی با مشکل آنتن دهی مواجه هستند امکان سرویس دهی بصورت آفلاین وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار