مدیر امور آب و فاضلاب بجنورد گفت: اکنون یکهزار و 100 شمارشگر آب در نقاط شهری این شهرستان خراب است که با برنامه ریزی های انجام شده امسال همگی تعویض خواهند شد.
کد خبر: ۵۹۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 27 April 2018

امیر فاطمی جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تعویض شمارشگرهای خراب با هدف کاهش هدر رفت و پرت آب انجام می شود.
وی افزود: سال گذشته سه هزار و 594 شمارشگر خراب آب در شهرهای بجنورد، چناران شهر و حصار گرمخان تعویض شد.
فاطمی گفت: شمارشگر های خراب، انشعابات فرسوده و انشعابات غیرمجاز از مهم ترین عوامل هدررفت آب است که به منظور کاهش آب بدون درآمد و همچنین جلوگیری از پرت آب و دقت در تعیین مصارف مشترکان، تعویض شمارشگر فرسوده به صورت رایگان انجام گرفت.
وی اعتبار صرف شده برای تعویض شمارشگرهای خراب را سه میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: تعداد شمارشگرهای خراب به صورت روزانه و با توجه به قرائت شمارشگرها در حال افزایش است و تعویض شمارشگرها نیز کاری دائمی و مستمر است.

*نصب 7 شمارشگر هوشمند آب برای مشترکان خاص
فاطمی از نصب هفت شمارشگر هوشمند آب با بیش از 300 میلیون ریال اعتبار برای مشترکان خاص خبر داد گفت: این شمارشگرها در بیمارستان امام حسن بجنورد، بیمارستان بنت الهدی، خوابگاه دانشگاه آزاد، بیمارستان امام علی (ع) بجنورد و استخر کارگران نصب شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بجنورد هدف از نصب این شمارشگرها را محاسبه دقیق مصرف واقعی مشترکان پرمصرف با ابزار دقیق و جلوگیری از هدررفت آب عنوان و اظهار کرد: نصب این شمارشگرها به صورت مستمر با تامین اعتبار مورد نیاز برای مشترکان خاص انجام خواهد شد.
خراسان شمالی 196 هزار و 23 مشترک آب دارد که از این تعداد 46 درصد مربوط به شهر بجنورد، 19 درصد شیروان، 13 درصد اسفراین و بقیه مربوط به 19 شهر دیگر استان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار