کد خبر: ۵۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 08 July 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان البرز از وجود ۲۴ معدن متروکه غیرفعال در البرز خبر داد.
ایرج موفق در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام ساماندهی بخش معادن استان، اظهار کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ساماندهی معادن استان را دریافت کرده ایم.
موفق با تاکید بر ضرورت شناسایی مناطق بکر در استان گفت: واحدهایی که مجوزهای لازم در حوزه معدن را ندارند باید هر چه سریعتر برای دریافت مجوز اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه البرز دارای ۲۴ معدن متروکه غیر فعال است، افزود: این معادن شناسایی شده اند به محض تکمیل اطلاعات از طریق مزایده عمومی واگذار می شوند.
وی با اشاره به اینکه در البرز پتانسیل های فلزی و مواد معدنی غیر فلزی بسیاری وجود دارد، گفت: باید اطلاعات اکتشافی و استخراجی لازم را برای ادامه فعالیت در حوزه معدن انجام دهیم.
موفق در ادامه بیان کرد: به دلیل جداسازی بخش اطلاعاتی معادن کرج از تهران فایل های اطلاعاتی موجود در سازمان کامل نیست به همین منظور  تکمیل اطلاعات بخش معادن استان ضروری است.
این مسئول با اعلام اینکه کار برخی از پروژه های اکتشافی در مناطق پتانسیل دار البرز آغاز شده است، گفت: وجود پتانسیل های معدنی در استان البرز، نزدیکی این استان به پایتخت، دسترسی آسان و سریع به سایر استان های کشور، وجود نیروهای ماهر در استان، نزدیکی و دسترسی به قطب اقتصادی صادراتی کشور از طریق منطقه ویژه اقتصادی پیام، وجود یکی از بزرگترین شهرک های صنعتی (شهرک صنعتی اشتهارد) از قابلیت های بسیار خوب البرز در حوزه معدن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان گفت: ۳۰۰ میلیون تومان بودجه برای مناطق بِکر استان در نظر گرفته شده است تا نقاط جدید اکتشاف شوند و مواد معدنی که در این مناطق وجود دارد شناسایی و برداشت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار