محافل معنوی شب های قدر در امامزاده های البرز
در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نام گرفته است.
کد خبر: ۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 05 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز برنامه لیالی پرفیض قدر در امامزاده ها و اماکن متبرکه این استان را اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی گفت: در تمامی امامزاده های استان برنامه های مذهبی و معنی لیالی قدر برگزار می شود و مردم البرز همچون سال های گذشته می توانند با حضور در امامزاده های واجب التعظیم و اماکن متبرکه، مراسم مذهبی شب های قدر را انجام دهند.
وی اعلام کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهارداشت: برنامه های لیالی قدر با قرائت جوشن کبیر، دعای افتتاح، قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی در بقاع متبرکه البرز از ساعت 10 شب آغاز می گردد.
صالحی افزود: حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف سخنران اولین شب قدر در آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، حجت الاسلام فرخ مال رئیس حوزه علمیه استان قم و رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درآستان مقدس امامزاده طاهر (ع) مهرشهر به سخنرانی پرداخته و حجت الاسلام تلخابی استاد حوزه ودانشگاه درآستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک سخنرانان این شب با فضیلت خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار