خلیل حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت:مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۱۱ ماهه سالجاری ۳۶ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۷۱ دلار کالا به وزن ۱۹ هزارو ۹۴۵ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۲۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 01 March 2018

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک در خصوص مجموع کالاهای وارد شده به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال افزود:از مجموع ۳۶ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۷۱ دلارکالا به وزن ۱۹ هزارو ۹۴۵ تن، گمرک پرویزخان با ۱۸ میلیون و ۴۹۶ هزارو ۵۰۹ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۳ هزارو ۶۲۱ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۱۱ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: طی ۱۱ ماهه امسال از گمرک کرمانشاه ۱۸ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۲۲ دلار کالا به وزن ۶ هزارو ۲۷۰ تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

حیدری تصریح کرد: آمار واردات گمرک خسروی را ۸ هزار و ۶۴۰ دلار کالا به وزن ۵۲ تن است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶۰۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۱۰۱۵ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۷ کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: کشورعراق با ۱۸ میلیون و ۶۴۱ هزارو ۱۹۳ دلار کالا به وزن ۱۳ هزاررو ۸۵۰ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۱۱ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.

به گفته این مسئول: طی مدت یاده شده کشورچین با پنج میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۴۹ دلار و آلمان با چهار میلیون و ۱۱۸ هزارو ۷۲۶ دلار درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

حیدری تاکید کرد: بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، سیبک خام پراید، مخزن و منبع، دستگاه های سیلو، ماشین آلات تولید فیلم سه لایه، کلسیم استئارات است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار