کد خبر: ۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 04 July 2015
برخی از نهادهای فرهنگی استان البرز مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا تشویق می‌کنند ولی در این میان کرجی‌ها با اتوبوس‌های بدون کولر دردسرهای عظیمی دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، با شروع فصل گرما یکی از مشکلات شهروندان رفت و آمد با اتوبوس های شرکت واحد است که برخی فاقد سیستم سرمایشی است. یکی از مشکلات اهالی رجائی شهر شهرستان کرج که این روزها بیشتر نمود پیدا کرده کم بودن تعداد اتوبوس های خط رجائی شهر به میدان کرج است. یکی از شهروندان رجایی شهری در تماس با خبرگزاری مهر از تردد هر نیم ساعت یکبار اتوبوس ها در این خط خبر داد. 

بسیاری از شهروندان برای تردد در مسیرهای پر ترافیک شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند این در حالی است که با توجه به ماه مبارک رمضان و گرمای هوا شهروندان برای استفاده از این وسایل نقلیه فاقد سیستم سرمایش با مشکلات زیادی موجه هستند اتوبوس هایی که به تعبیر برخی از شهروندان با سونا تفاوتی ندارد.

در این خصوص حمیدرضا دلشاد مدیر اطلاع رسانی شرکت اتوبوسرانی استان البرز در پاسخ به این سوال مهر مبنی بر اینکه چرا تعداد اتوبوس های مسیر رجایی شهر به میدان امام خمینی که مسیری پر تردد است کم است، گفت: کم بودن تعداد دستگاه های اتوبوس در این مسیر را قبول داریم تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس در سال ۹۳ برای بازسازی به پیمانکار واگذار شده که ۳۰ دستگاه از آن وارد چرخه مصرف شده است.

دلشاد در ادامه بیان کرد: تا آغاز فصل تحصیلی ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر وارد چرخه خدمات رسانی به شهروندان می شود.

وجود کولر در اتوبوس های بین شهری از ضروریات است

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا بسیاری از اتوبوس های بین شهری به سیستم سرمایشی مجهز نیستند، گفت: هزینه ای که برای بازسازی دستگاه های اتوبوس به پیمانکار واگذار شده بود جدای از هزینه تجهیز این دستگاه ها به کولر و دیگر امکانات است. 

این مسئول ادامه داد: برخی از اتوبوس ها کولر ندارند و باید کانال کشی شوند این امر نیز منوط به اعتباراتی است که باید به موقع تخصیص و پرداخت شود.

مدیر اطلاع رسانی شرکت اتوبوسرانی کرج گفت: در چرخه بازسازی با توجه به اینکه منع نصب پرده داخل اتوبوس وجود دارد شیشه های اتوبوسها رنگی شده که حتی الامکان از تابش نور جلوگیری کند.

به گفته این مسئول کولر از ضروریات اتوبوس های بین شهری است و شرکت اتوبوسرانی کرج سعی دارد تا مرداد ماه جاری در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
دردسر اصلي ما اينه كه گير يكسري مسئولين افتاديم كه فكر ميكنند كرج يك روستا هست و مطلقا نگاه كلان براي اداره شهر ندارن نشانش هم اينه كه در تمام تاريخ كرج يك پروژه مشاركتي درست و حسابي در اين شهر افتتاح نشده هيچ جوابي هم نميدن و محكم هم به صندلي چسبيدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار