استاندار البرز گفت: البرز، دومین استان صادراتی کشور است و با توجه به ظرفیت صنایع تولیدی و صادراتی استان، رقم تسهیلات پرداختی بخش صادرات استان باید بیش از 10 میلیارد تومان فعلی باشد.
کد خبر: ۵۷۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 25 February 2018

به گزارش تابناک : استان البرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی در جلسه « شورای بانک‌های استان» که با حضور جمعی از مدیران شعب بانک‌های استان در محل استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی معمار بزرگ ایرانی و تبریک روز مهندس به جامعه مهندسان، رسالت این قشر را خطیر خواند و گفت: تعهد، ابداع، آفرینش و یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل مردم جامعه؛ مشی و روشی است که مهندسین باید بکار گیرند و خود را ملزم و متعهد به انجام آن بدانند.

ترسیم سیاست‌ها و اهرم‌های توسعه بانکی البرز

وی در ادامه پس از بررسی عملکرد بانک‌ها، روزهای پایانی سال را آخرین بازه زمانی برای تلاش مدیران در جذب تسهیلات بانکی دانست و سه اولویت اصلی را در سیاست توسعه شورای بانک‌های استان خاطرنشان کرد و افزود: حفظ جایگاه فعلی، جذب سهمیه سالانه استان و افزایش فراتر از سقف تعیین‌شده سه محور اصلی در نقشه راه عملکرد حوزه بانکی بشمار می‌رود.

استاندار البرز تصریح کرد: علاوه برجذب کامل منابع بانکی سال جاری که به میوه‌چینی و آخر آن نزدیک می‌شویم باید توان این را داشته باشیم که با جذب امسال رقمی که فراتر برای البرز دیده‌شده را هم جذب کنیم.

نجفی گفت: انتظار مردم رونق و بهبود وضعیت اشتغال است که بخش عمده‌ای از این مطالبه از صندوق ارزی و باجه بانک‌ها به تولید شغل منتهی می‌شود.

بانک‌های برتر استان البرز معرفی می‌شوند

وی اعلام کرد: بانک‌های برتر استان تقدیر و معرفی خواهند شد و انتظار می‌رود عملکرد مثبت بانک‌ها که به این امر منتهی می‌شود بین تمامی بانک‌ها فراگیر شود.

استاندار البرز بابیان اینکه البرز شرایط خاصی دارد و برای حفظ جایگاه باید جدیت به خرج داد تا درجا نزنیم؛ تقویت سرمایه ثابت بانک‌ها را نیز مؤلفه‌ای مهم در سیاست ارزی عنوان کرد و گفت: بانک‌های استان باید برای رونق اشتغال کمک کنند.

نجفی انباشت سرمایه در بانک‌ها را نیز حرکتی زیان ده خواند و افزود: در این زمینه بانک‌های کم‌کار را نیز معرفی خواهیم کرد.

بانک‌ها بی‌مهری نکنند/ در پرداخت تسهیلات خرد به روستاییان کوتاه نمی‌آییم

وی در ادامه بانک‌های خصوصی را نیز از دیگر اهرم‌های سیاست ارزی عنوان کرد و با این کلیدواژه که « بانک‌ها بی‌مهری نکنند»؛ هشدار داد: که تسهیلات بخش مشاغل خانگی، بهزیستی و طرح‌های روستایی به هیچ وجهه کوتاه نمی‌آییم.

استاندار البرز در ادامه بابیان اینکه انتظار می‌رود بانک‌ها فراتر از سقف تعهدات را در عمل به انجام رسانند، گفت: در استان با رقم تسهیلات 29 میلیارد تومان کار را شروع کردیم و اکنون سقف 800 میلیارد تومان را هم رد کرده‌ایم که این موفقیت مرهون تلاش همه مدیران بانکی است.

تسهیلات طرح‌های بخش روستایی و کشاورزی برای ما در اولویت است

نجفی همچنین بابیان اینکه یکی از اولویت استان در پرداخت تسهیلات با طرح‌های روستایی است و انتظار می‌رود، بانک‌ها در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، به‌ویژه انتظارها درزمینهٔ معرفی طرح‌های بخش کشاورزی و تسهیلات پرداختی بیش از این‌ها است البته این بدان معنا نیست که کاری انجام نمی‌شود انتظار ما فراتر از سقف پیش‌بینی‌شده است.

البرز دومین استان صادراتی کشور است/ گام تسهیلات بخش صادرات استان بلندتر باشد

وی بابیان اینکه البرز، دومین استان صادراتی کشور است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت صنایع تولیدی و صادراتی استان، رقم تسهیلات پرداختی بخش صادرات استان باید بیش از 10 میلیارد تومان فعلی باشد.

تسهیلات بانکی بخش گردشگری در البرز به رونق بنشیند

استاندار البرز در ادامه گفت: موضوع گردشگری در استان البرز تا پیش‌ازاین مغفول مانده بود و نیاز است که بانک‌ها کمک کنند تا تسهیلات پرداختی این بخش نیز به رونق بنشیند.

پرداختی رونق تولید بخش صنعت و معدن به 870 میلیارد تومان رسید

ایرج موفق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در استان نیز از افزایش پرداخت تسهیلات بخش رونق تولید در حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: در بخش رونق تولید از تعداد 297 واحد به 302 واحد، تسهیلات پرداخت‌شده است که از 525 میلیارد تومان 531 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

وی افزود: درمجموع به میزان 870 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده رسیده است.

موفق همچنین از اعلام گشایش سامانه ثبت تسهیلات بخش رونق تولید در بانک‌ها خبر داد.

خلیلی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: از میزان 157 میلیارد تومان اشتغال روستایی 37 میلیارد تومان طرح مصوب شده است و در اشتغال فراگیر نیز بااعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار