مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال اخیر برای اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل بیش از 562 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 04 July 2015

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این تسهیلات که رقم آن 15 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد و با اقساط 15 ساله به متقاضیان مسکن روستایی پرداخت شده زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را با ایمنی بالا فراهم کرده است.

وی افزود: از سال 84 تا پایان سال گذشته در مجموع سهمیه این استان بیش از 62 هزار و 300 واحد مقاوم‌سازی مساکن روستایی بوده که 85 درصد متقاضیان با معرفی به بانک‌ها روند کارشان را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده و از این بین 65 درصد مساکن نیز مقاوم‌سازی شده است.

حاج‌علیزاده استان اردبیل را از مناطق زلزله‌خیز و سیل‌خیز کشور توصیف کرد و یادآور شد: این نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بخش عظیمی از کمبودها و نارسایی‌ها برطرف شده و امکان بهره‌گیری بیشتر از این توانمندی در ارائه خدمات فراهم آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 20 هزار نفر بیان کرد: 2 هزار و 840 واحد مسکن ارزان قیمت به محرومان و نیازمندان واگذار شده و در کنار آن 5 هزار و 532 واحد مسکونی مهر نیز در مرحله واگذاری است که 80 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

این مسئول با قدردانی از فعالیت انجمن خیرین مدرسه‌ساز که در تکمیل و راه‌اندازی دو پروژه تلاش جدی داشتند، گفت: بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این دو پروژه هزینه کرده و امکان بهره‌مندی خانواده‌های نیازمند از طریق تولید مسکن با پایین‌ترین قیمت فراهم آمده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار