مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: ماهانه 176 پرواز داخلی در فرودگاه های استان انجام می شود.
کد خبر: ۵۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 04 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، فخرالدین هاشمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این پرواز ها عمدتا به پرواز اردبیل – مشهد و اردبیل – تهران انجام می شود.
وی گفت: با توجه به لغو شدن پروازهای عمره مفرده تنها پرواز خارجی از طریق فرودگاه اردبیل مربوط به عتبات عالیات است.
هاشمی بیان کرد: فرودگاه بین المللی اردبیل با تمام توان و ظرفیت خود آمادگی برقراری پروازهای داخلی و خارجی متعدد را دارا بوده و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت:در سال گذشته در مجموع یک هزار و632 نشست و برخاست در فرودگاه اردبیل انجام شده که یک هزار و 467 داخلی و 165 خارجی بوده است.
مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از آمادگی کامل فرودگاه اردبیل برای فعالیت 24 ساعته و شبانه روزی و برقراری پروازهای متعدد داخلی و خارجی با اولویت کشورهای همسایه خبر داد.
وی گفت: باید در این زمینه دفاتر هواپیمایی و مجموعه های تور گردان ها ورود پیدا کنند تا از ظرفیت این فرودگاه به بهترین شکل استفاده شود.
مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل ضرورت تجهیز این فرودگاه را به امکانات کمک ناوبری یادآور شد و گفت: فرودگاه اردبیل دارای دو باند متقاطع است که در سایر فرودگاه های کشور چنین امکاناتی وجود ندارد .
هاشمی به احداث سه باب ترمینال شامل ترمینال داخلی ، خارجی و حج فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: ترمینال حاضر با سه هزار متر مربع که دو منظوره مورد استفاده قرار می گیرد و ترمینال حج نیز با فضای 2 هزار و 300 متر مربع احداث شده است.
وی بیان کرد: ترمینال خارجی و بین المللی فرودگاه اردبیل نیز در فضای هفت هزار و 500 متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار