کد خبر: ۵۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳ 04 July 2015
رییس دفترنظارت شورای نگهبان دراستان البرز با تاکید بر رصد فعالیت های مربوط به انتخابات امسال ازسوی این دفتر، گفت: انتخابات خبرگان رهبری نیز همانند مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت ویژه است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی در سخنرانی پیش ازخطبه نماز جمعه این هفته کرج، افزود: منتخبان خبرگان رهبری نیز همانند منتخبان مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند چراکه روحانیت نیز افکار و مواضع مختلف دارند.

وی ادامه داد: براساس گزارش ها شاهد آن هستیم که برخی از داوطلبان احتمالی انتخابات درماه مبارک رمضان اقدام به افطاری به بزرگان قومیت ها می کنند.

روحی یزدی گفت:اگر این افراد به دنبال اجرمعنوی هستند به فقرا افطاری دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه به بیان وظایف شورای نگهبان در آستانه سالروز تشکیل این نهاد مهم پرداخت.

وی افزود: شورای نگهبان قوانین را پس از تصویب از دوبعد مطابقت با احکام و دستورات دین مبین اسلام و مطابقت با قانون اساسی جمهوری اسلامی بررسی می کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این شورا 12 نفرهستندکه شش عضو آن از فقها و ازسوی مقام معظم رهبری تعیین شده و شش عضو دیگر حقوقدان هستند.

روحی یزدی گفت: این شورا بر انتخابات نظارت دارد و درکنار چهار مرجع دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اداره ثبت، این نهاد مهم نسبت به احراز صلاحیت افراد اقدام کرده و بررسی های لازم را انجام می دهد. 

وی تاکید کرد: امروز سکان دار نظام اسلامی ولی فقیه است و هرکسی که کمترین حاشیه را با این جایگاه داشته باشد، ملاک او برای تایید است و درقانون انتخابات التزام عملی به اسلام از شروط مهم اعلام شده است.

روحی یزدی خاطرنشان کرد: بنابراین تنها روزه و نماز ملاک التزام عملی به اسلام نیست، بلکه یکی از موارد قانون اساسی جمهوری اسلامی پذیرش ولایت فقیه به عنوان پشتوانه حقیقی نظام اسلامی است.

سالروز تشکیل موسسه خیریه سرپرستی ایتام کرج ازدیگر موضوعاتی بود که سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج به ان پرداخت و بر اکرام ایتام و توجه به نیازهای معیشتی و تحصیلی آنان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار