6200 واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی کشور
امروز صنعت استان البرز در رکود نیست، بلکه خوابیده و لازم است از تمام توانایی‌ها برای احیای دوباره این صنایع از سوی همه دستگاه‌ها انجام شود.
کد خبر: ۵۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 01 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: بسیج مهندسین صنعتی استان البرز بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان ارشد استانی و رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور افتتاح شد.
در این جلسه‌ سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز طی سخنانی با تأکید بر توسعه و ارتقای تولید کشور ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود صنایع غیرفعال و نیمه‌فعال را در استان البرز احیا کنیم.
وی تأکید کرد: امروز صنعت استان البرز در رکود نیست، بلکه خوابیده و لازم است از تمام توانایی‌ها برای احیای دوباره این صنایع از سوی همه دستگاه‌ها انجام شود.
استادحسینی در ادامه سخنان خود بر فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان البرز طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج سازندگی استان البرز طی سال گذشته بیش از سه هزار شغل دراستان البرز ایجاد کرده است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای اقتصاد کشور ایجاد کارگاه‌های کوچک است که می‌تواند علاوه بر ارتقای اقتصاد در توسعه اشتغال نیز تأثیرگذار باشد.
استادحسینی خاطرنشان کرد: بسیج صنعت و معدن تازه راه‌اندازی شده است و بسیج کشاورزی نیز توانسته اقدامات بسیار موثری را در این زمینه توسعه طرح‌های کشاورزی انجام دهد.
وی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت بخش بسیج کشاورزی می‌توانیم تولیدات استان را ارتقا دهیم و به پیشرفت و رشد بیشتر دست پیدا کنیم.
در ادامه این مراسم رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور نیز گفت: براساس آمار موجود 6200 واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد.
علی فضلوی ‌ اظهار داشت: اگر بخواهیم شهرک‌های صنعتی را نیز در کل استان‌های کشور در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم که 10 هزار واحد صنعتی تعطیل در کشور وجود دارد که این رقم بسیار بالایی است.
وی تأکید کرد: بسیج مهندسین صنعتی توانایی دارند تا با استفاده از توان و ظرفیت‌های خود این واحدها را احیا کنند که البته نیازمند حمایت و پشتیبانی نیز هستیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های در دست انجام را تشکیل کلینیک صنعت در استان البرز عنوان کرد و افزود: سازمان بسیج مهندسین مأموریت‌های بسیار ویژه‌ای دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مأموریت‌ها به درستی اجرایی می‌شود.
فضلوی تأکید کرد: یکی از نیازهای بسیج مهندسین حمایت و پشتیبانی مردم از این بخش است.
وی تصریح کرد: در این راستا باید از این ظرفیت به وجود آمده استفاده کرده و در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور گام برداریم.
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه هم اکنون بخش مهمی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور تعطیل مانده است،‌ ادامه داد: لذا باید با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در مسیر توسعه و ارتقای اقتصاد کشور پیش برویم.
فضلوی گفت: ما علاوه بر پشتیبانی‌های مردم نیازمند همکاری و تعامل همه جانبه سازمان صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و سایر موسسه‌های مردم نهاد هستیم.
وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کلینیک صنعت در استان البرز، سایر استان‌های کشور نیزی از این طرح بهره‌مند خواهند شد افزود: باید نسبت به واحدهای بحران زده و راکد توجه ویژه و خاص داشته باشیم و برای رفع مشکلات این واحدها مصمم‌تر از گذشته عمل کنیم.
این مسئول با تأکید بر اینکه امروز جنگ اقتصادی نیز یکی از حربه‌های دشمنان محسوب می‌شود گفت: باید با تعامل، ‌وحدت و حمایت در این زمینه نیز موفق شویم.
فضلوی یکی دیگر از اقدامات را که باید برای شکوفایی و رشد اقتصادی کشور انجام شود را جایگزینی تولید داخل به جای واردات غیرضروری عنوان کرد و افزود: پرداختن به صنایع تبدیلی و ایجاد کارگاه‌های کوچک از مهمترین مسائلی است که باید بسیار به آن توجه شود چرا که این کارگاه‌ها توانایی بسیار موثری در ایجاد اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار