با گذشت 10 ماه از وعده فرماندار کرج
حدود 10 ماه از تاکید فرماندار کرج مبنی بر باز شدن درهای باغ سیب به روی مردم می‌گذرد، اما هنوز این کار انجام نشده است.
کد خبر: ۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶ 17 February 2015
به گزارش تابناک – البرز فروردين ماه امسال و درست زماني كه مردم براي تعطيلات نوروز به مسافرت رفته بودند و به نوعي كشور تعطيل بود، اهالي ساكن اطراف باغ سيب كرج، شبانه كاميون‌هايي را مشاهده كردند كه خبر از حكايتي تلخ مي‌داد.
بلافاصله شايعاتي مبني بر قطع شبانه 2500 اصله درخت از باغ سيب كرج در شهر پيچيد و كار به جايي رسيد كه دادستان استان البرز حكم بازداشت متوليان باغ را صادر كرد.
همان روز عباس زارع، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج درباره قطع درختان باغ سیب کرج به خبرگزاري ایسنا گفته بود: "براساس تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری و سازمان بنیاد مستضعفان منعقد شده‌، مقرر شده بود این نهاد 350 درخت از درختان نیمه خشک و آفت‌زده محدوده خاصی از باغ سیب کرج را برای انجام طرح‌های عمرانی قطع کند، ولی این نهاد در تعطیلات نوروز و بدون مجوز قانونی اقدام به قطع بیش از 2000 درخت در قسمت‌های مختلف این باغ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج، روز هفتم نوروز از این اقدام، مطلع و با اعزام اکیپ ویژه‌ای از ادامه روند قطع درختان جلوگیری کرد و در حال حاضر مأموری در این باغ مستقر شده تا به صورت شبانه‌روزی از محوطه باغ محافظت کند تا درختان بیشتری از این باغ قطع نشود."
اين واقعه موجب اعتراضات گسترده در ميان مردم كرج شد و حتي چند روز عده‌اي از شهروندان كه در ميان آنها بهنام محمودي عضو شوراي اسلامي شهر نيز حضور داشت، در مقابل باغ سيب تجمعات اعتراضي برگزار كردند.
ماه‌ها بعد متوليان باغ كه نماينده بنیاد مستضعفان به شمار مي‌آيند، متعهد به احياي باغ سيب كرج شده و سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري كرج نيز به عنوان ناظر بر انجام صحيح اين تعهد شد.
محمد تقي ايراني فرماندار كرج نيز متعهد شد كه بر اين روند نظارت جدي داشته و به طور مرتب شخصا از روند احياي باغ بازديد كند.
در همان روزها او وعده‌ای به مردم داد و طی بازدیدی که از باغ سیب کرج داشت، گفت که مردم باید از این فضا که متعلق به همه است استفاده کرده و باید درهای باغ سیب به روی مردم باز شود.
حدود 10 ماه از تاکید فرماندار کرج مبنی بر باز شدن درهای باغ سیب به روی مردم می‌گذرد، اما هنوز این کار انجام نشده است.
در همین رابطه مدیر منطقه 4 شهرداری کرج در جمع خبرنگاران مدعی شده است که حفظ و توسعه باغ سیب مهرشهر از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه است که کوشیده شده با انجام اقدامات موثر، بخشی از این مشکلات را مرتفع و در آینده‌ای نزدیک در این باغ بزرگ ملی به روی شهروندان گشوده شود.
محمد کمالی‌نژاد افزود: در حال حاضر شهرداری منطقه 4 ضلع جنوبی این باغ را محصور کرده و با احداث نوار سبز طولی به عمق 17 متر در مجاورت خیابان دانش، تمام تلاش خود جهت استفاده بهینه شهروندان از این باغ را صورت داده است. 
حال باید منتظر ماند و دید که وعده این مدیر شهری چند ماه دیگر محقق می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار