آموزش ایمنی به دانش آموزان البرزی
آموزش ایمنی به دانش آموزان استان البرز با هدف فرهنگ سازی در مواقع بحرانی در بین خانواده ها با عنوان ' دانش آموزان سفیران ایمنی در خانه و اجتماع ' در حال اجراست.
کد خبر: ۵۴۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 29 December 2017

به گزارش تابناک البرز، مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: این آموزش با مشارکت ستاد بحران استانداری البرز در 2 هزار و 442 مدرسه این استان در سال تحصیلی 97-96 از یک ماه پیش آغاز شده است.


خسرو ساکی با بیان اینکه این طرح آموزشی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی برخورد با حوادث طبیعی از جمله زلزله در مدارس البرز اجرایی شده است، اظهار کرد: در این طرح تیم های آموزشی به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز اعزام می شود تا به صورت تئوری و عملی نکات آموزشی و هشداری را به دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی آموزش دهند.


وی تصریح کرد: کادر آموزشی و اداری مدارس نیز در کنار دانش آموزان با محور های ایمنی و تجهیزاتی در مدارس البرز آشنا می شوند تا دایره ایمنی در مدارس را کنترل و ارتقاء دهند.


وی اضافه کرد: هر ساله برگزاری مانور زلزله را به عنوان یک برنامه آموزشی گسترده و هدفمند در مدارس البرز برگزار می کنیم تا توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در زمان حوادث طبیعی همانند زلزله مورد ارزیابی قرار دهیم.


مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این برنامه های آموزشی نقش بسزایی در کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع حوادث دارد ، یاد آور شد: اگر در هر خانواده‌ ایرانی یک نفر نسبت به این آموزش‌ها شناخت کافی داشته باشد ، امکان پیشگیری از بسیاری از خسارات و حوادث در هنگام وقوع حادثه فراهم می آید.


ساکی از حفظ آرامش به عنوان مهمترین پیام دوره های آموزشی ایمنی در مدارس البرز یاد کرد و ادامه داد: دانش آموزان در این طرح آموزشی - ایمنی با نحوه پناهگیری، کمک رسانی به مصدومان و تخلیه فضای آموزشی و خانه البته با حفظ آرامش خود در هنگام بروز حوادث طبیعی همانند زلزله آشنایی شده و مهارت می بینند.


وی گفت: در اجرای این طرح کارشناسان اداره کل مدیریت بحران البرز، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و آتش‌نشانی استان با عوامل آموزشی - اجرایی مدارس مشارکت دارند.


وی یاد آور شد: در اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا دانش آموزان آنچه را که آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان انتقال دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.


وی در پایان خواستار مشارکت رسانه ها در آگاهی بخشی نکات ایمنی در مواقع اضطراری به ویژه زلزله به شهروندان و همچنین مشارکت تنگاتنگ دستگاه های اجرایی در گسترش دامنه آموزش ها ی ایمنی به دانش آموزان و اولیا در مدارس البرز شد.


استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار