تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از انتخاب 'گلنار پیرزاده'به عنوان زن نمونه عشایر کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این بانوی عشایری با کسب همه شاخص ها برتر شناخته شد.
کد خبر: ۵۴۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 28 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور اظهار کرد: این بانوی نمونه از منطقه عشایرنشین 'سیبک چغاخور' شهرستان بروجن در بخش تولید، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، تولید فرآورده های لبنی خانگی و کارآفرینی به عنوان زن نمونه معرفی شد.
وی با اشاره به اینکه زنان عشایر با ارائه هنرهای دستی و خلاقیت های خود نقش بسزایی در رونق اقتصادی دارند، تصریح کرد: این بانوی عشایر در بخش صنایع دستی و فرآوری محصولات باغی نیز حائز رتبه شده است.
حسین پور توضیح داد: اشتغالزایی ۹ نفر در ورمی کمپوست، ۶ نفر به صورت دایم و ۴ نفر به صورت فصلی و پرورش تعداد ۱۵۰ راس دام سبک از عمده شاخص های بانو پیرزاده بانوی نمونه عشایر امسال بوده است.
مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با برنامه ریزی انجام شده این بانوی نمونه هفته آینده در یک همایش ملی در محل وزارت جهادکشاورزی تجلیل خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام کوچرو، بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار