مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از پرداخت بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطره توسط مردم استان خبر داد و گفت: این آمار براساس آمار اولیه ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲ 15 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، جاسم محمدی فارسانی ۲۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تاکنون مردم استان ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه (عام، سادات و کفاره عمد و غیرعمد) از طریق پایگاه‌ها و روش‌های غیرحضوری کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: اعلام نهایی زکات فطره با توجه به اینکه آمار ارسالی باید توسط دبیرخانه شورای زکات بررسی و سپس در سامانه ثبت شود تا پایان هفته به طول می‌انجامد.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره توسط نهاد‌های حمایتی از جمله بهزیستی و مؤسسات خیریه اضافه کرد: زکات فطریه عام و سادات در همان روز عید فطر به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه واریز و یا به صورت حضوری (مناطق محروم) به دست نیازمندان رسیده است.

محمدی بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار طرح جمع‌آوری زکات فطره و کفاره از طریق نانوایی‌های سراسر استان و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده است که ۸۰۰ نانوایی در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین از طریق نصب (اپلیکیشن نظر) از طریق گوشی‌های همراه هوشمند نیز برای پرداخت زکات فطره در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه پرداخت کفارات عمد و غیرعمد تا پایان سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم استان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان و یا از طریق واریز به شماره کارت بانکی ۶۰۳۵ـ۵۰۰۷ـ۹۹۷۹ـ۶۰۳۷ (کفاره غیرعمد) و ۴۳۰۲ـ۵۰۰۸ـ۹۹۷۹ـ۶۰۳۷ (کفاره عمد) نسبت به پرداخت کفارات خود اقدام کنند.

محمدی در پایان از مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و نهاد‌های (دارای مجوز) که اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه نمودند تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار