مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از 40 اثر از نویسندگان و اهالی قلم استان برای اولین جشنواره انتخاب کتاب سال استان اردبیل به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ 16 February 2015

سید ناصر اسحاقی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: برای اولین بار این جشنواره را در استان اردبیل با هدف شناسایی و معرفی بهترین آثار اهالی قلم و نویسندگان استان اردبیل برگزار می‌کنیم تا از بین کتاب‌های انتشار یافته در استان به سه نفر برگزیده در خلق آثار ارزشمند جوایزی اهدا شود.

وی افزود: آیین اختتامیه این جشنواره به همراه جشنواره داستان کوتاه ساوالان 25 اسفند ماه برگزار می‌شود در حالی که قرار بود آیین اختتامیه در بهمن ماه به انجام برسد که به دلیل استقبال خوب مخاطبان از این دو جشنواره آیین اختتامیه با یک ماه تاخیر در 25 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در بخش جشنواره داستان کوتاه ساوالان نیز 65 اثر در دو قالب داستان کوتاه موضوعی و آزاد به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که قرار است از بین این آثار نیز به نفرات برتر جوایزی اهدا شود.

اسحاقی استقبال خوب اهالی قلم و نویسندگان را از این دو جشنواره یادآور شد و بیان کرد: هیئت داوران بررسی آثار را آغاز کرده‌اند و تا 15 اسفند ماه علاقه‌مندان فرصت ارسال آثار را دارند که به ترتیب این آثار نیز توسط هیئت داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برترین آثار انتخاب خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ما تصمیم داریم از نفرات اول، دوم و سوم منتخب این جشنواره تجلیل کنیم اما اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی بخواهند آثار را به صورت تخصصی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار دهند قطعا در این زمینه می‌توانند به برگزیدگان حوزه‌های خود نیز جوایزی را اهدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: قطعا در سال‌های آینده با کسب تجارب بیشتر جشنواره انتخاب کتاب سال در استان اردبیل با رونق بیشتر و گستردگی خاص انجام شده و زمینه برای بهبود کارها در این حوزه فراهم می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار