ساکنان بعضی نقاط استان اردبیل به خصوص در دامنه های کوه ها و نواحی بلند از عصر امروز (پنجشنبه) تا ساعات پایانی فردا مراقب وقوع رگبارهای تابستان باشند.
کد خبر: ۵۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 26 June 2015

به گزارش ایرنا، نقشه های هواشناسی نشانگر تغذیه رطوبتی جو استان اردبیل ناشی از گذر شارش های ناپایدار از عرض های جنوب کشورمان هستند.

همچنین هوای خنک عرض ها بالا که از شبه جزیره اسکاندیناوی و غرب روسیه تا منطقه قفقاز امتداد یافته در حال رخنه به نوار شمالی ایران و استان اردبیل است.

پیامد شکل گیری چنین الگویی باتوجه به شرایط فصلی تابستانه تشکیل و رشد هسته های جداگانه از ابرهای جوششی کومولونیمبوس در گوشه و کنار آسمان منطقه خواهد بود که سبب وقوع رگبار و رعدوبرق های پراکنده در بعضی نقاط استان اردبیل به خصوص نواحی کوهستانی شهرستانهای اردبیل و مشگین شهر خواهد شد.

باتوجه به شرایط فیزیکی حاکم بر منطقه ؛ خشکی زمین ها و نیز ویژگی رگبارهای تابستان که به شکل ناگهانی به وقوع می پیوندند امکان غافلگیری ساکنان این نقاط از استان اردبیل براثر وقوع این آشفتگیهای جوی و جاری شدن سیلاب به خصوص در عصر و ساعات پایانی روز وجود دارد.

هواشناسی اردبیل نیز با صدور اطلاعیه ای درباره امکان وقوع رگبارهای تابستانی در این نقاط و جاری شدن سیلاب های موقتی به ساکنان هشدار داده است.

در عصر پنجشنبه آسمان اردبیل صاف تا قسمتی ابری هست و وزش باد از جانب شمال شرق که گاهی بیشینه سرعت آن به 53 کیلومتر در ساعت می رسد ضمن ایجاد گرد و غبار از گرمای هوای منطقه کاسته است.

دمای کنونی هوا در ایستگاه مرکزی اردبیل 24 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی از شرایط هوایی و اقلیمی متغیر برخوردار است و در فصول گرم سال به خاطر هوای خنک در اکثر روزها پذیرای مسافران و میهمانان از نقاط دور و نزدیک می باشد.

انتهای پیام/
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار